Jumaat, 23 Disember 2011

Hot !!! Loyar Buruk PKR cakap Adam Adli turunkan bendera Najib Tak Salah


Tak tahu la nak kata apa bila ada seorang lawyer PKR ntah lulus ke atau tidak menyokong tindakan Gay Jamban ini

Jom kita selami kata-kata bijak pandai lawyer yang agak sengal ni...

KEADILAN menyelar tindakan dan tekanan yang dilakukan pentadbiran Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI) terhadap mahasiswanya, Adam Adli yang mencetuskan kontroversi kerana menurunkan bendera Datuk Seri Najib Razak baru-baru ini

Ia berikutan surat dikeluarkan pihak universiti itu yang mendakwa Adam di bawah dua pertuduhan iaitu merosakkan nama universiti dan memberi ancaman kepada ketenteraman awam.

“Kedua-dua pertuduhan adalah tidak berasas, tidak berperlembagaan, tidak sah dan jelas tidak masuk akal. Dalam tindakan Adam menurunkan bendera Perdana Menteri, beliau hanya menjalankan haknya dalam kebebasan bersuara dijamin di bawah Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan,” kata Naib Presiden KEADILAN, N Surendran.

Menurutnya, Adam tidak melakukan kesalahan undang-undang malah harus dipuji kerana mempunyai pendirian yang berani untuk memperjuangkan autonomi di institusi pengajian tinggi.

“UPSI tidak mempunyai hak untuk menghalang Adam daripada menjalankan hak-hak sivil beliau sebagai warganegara,”

“Tindakan Adam merupakan bantahan yang sah dan demokratik terhadap kegagalan Najib bagi memastikan pelajar mendapat kebebasan akademik dengan memansuhkan AUKU,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

“Justeru, kami menyeru kepada UPSI dengan serta-merta menggugurkan semua tindakan disiplin yang dikenakan terhadap Adam serta menuntut Najib melakukan pembaharuan besar agar mahasiswa dapat mepertahankan kebebasan akademik di dalam negara,” katanya.

Adam menerima surat panggilan ke jawatan kuasa disiplin dari UPSI hari ini, gara-gara menurunkan bendera Najib di Ibu Pejabat Umno pada 17 Disember lalu.Beliau dipanggil untuk hadir ke pendengaran jawatankuasa universiti tersebut 19 Januari depan.


Dan komen rakan blogger PB

Pada hemat I4TT, Jawatan Kuasa Disiplin UPSI lebih pandai undang-undang dari lawyer cabuk pakatan haram.

Patutlah pakatan haram ni beria-ia menyokong aktiviti songsang dan tidak bermoral seperti LIWAT, zina dengan bini kawan-kawan, zina bini orang, khalwat... Pada mereka itu tak salah... Maklumlah... Hak-hak sivil warganegara... Tuihhh.. Siall...


Sekarang ni, rakyat melihat... Pakatan akan cuba dengan apa cara dan helah sekalipun bagi menghalalkan tindakan mereka. Matlamat mengahalalkan cara ni kan style diorang...


Cuba lawyer otak suku tiang ni bagitau pulak, kalau menceroboh tu tak salah ke ??? Merosakkan harta benda di premis orang lain tambahan premis berdaftar tu apa cerita pula... Kesalahan jenayah tu...


Dengan demonstrasi tanpa permit.. Eh kejap... LMP, SSM dan lain-lain tu bukan ke pertubuhan HARAM.. mana ada berdaftar.. cuba check ROS tengok.. hahaha...


I4TT rasa pekerja-pekerja Pakatan Haram ni CONFIRM penjenayah... Maklumlah, semua kesalahan jenayah pada mereka tak salah...


Yang buat I4TT rasa pelik sangat-sangat... Siapa PKR yang nak campur urusan pentadbiran dan pengendalian disiplin student UPSI ??? Siapa PKR yang nak kata UPSI tak ada hak ??? Tolong ye.. Tolong sangat-sangat... cermin diri tu sikit.. ke nak aku sponsorkan cermin ??? Hahahaha...


Buat malu peguam je la...

P/S:Loyar Buruk nak masuk campur hal internal Universiti. PKR tu sapa nak campur Ptuihhh

Reaksi:

4 ulasan:

  1. budak2 tak kenang budi......

    BalasPadam
  2. Kenapa selama nie tiada bantahan terhadap AUKU? politik dan pelajaran adalah dua perkara berbeza.. kenapa perlu dibahaskan? kalau nak berpolitik belajar buat apa? kalau nak belajar jangan berpolitik... hak bersuara bukan hak untuk berbuat sesuka hati... orang melayu pantang jika anak teruna/dara dia disentuh/diusung merata2, hak dia diambil dan macam2 lagi maka dia akan tampil melawan. Tetapi bila MELAYU sama MELAYU, ISLAM sama ISLAM bertelagah dia akan bersorak.. lawan... lawan.... tumbuk... tumbuk.... itulah orang melayu... rasa aku jika negara tergadai pun dia buat tak kisah janji jangan kacau periuk nasi dia sudah....

    BalasPadam
  3. memalukan lg mendengkelkan.. buang jer dari UPSI. kalau mcm nilah bakal guru2, habis negara kita. bagi aku, UPSI ada hak utk ambik tindakan tatatertib. Guna AKTA yg ada. salah tetap salah. aku harap pihak Pengurusan UPSI tegas dlm hal ni. begitu juga pengurusan2 IPTA yg lain. perkara2 begini kena bedung dari awal. takut menular. Sikap yg cukup biadab. lepas ni, klu anak2 kurang hajar ngn makbapakpn lawyer2 ni akn saman makbapak sekali.. dah x ada iman langsung. g jahanam lah korang....

    BalasPadam
  4. Persoalan utama yg membuatkan ramai org meluat dgn dia sbb dia masih dalam pembelajaran... Tun Dr Mahathir dah terangkan sbb apa AUKU dilaksanakan sbb peluang belajar bkn mudah dia bercakap melalui pengalaman dia sendiri zaman dulu2 berapa org mahasiswa yg berjaya nelanjutkan pelajaran ke peringkat tertinggi.... klu dia dah tamat pengajian dia nak bogel ke nak hapa ke dia punya suka takde sapa nak kacau..
    Agenda nak memansuhkan AUKU hanya untuk merosakkan pelajar melayu supaya gagal dalam pembelajaran kerana terlibat dalam politik berlebihan.... ikut budak2 Mahasewel ni tak nampak lagi kata pandao sgt takkan budak SPM lak nak ajar kot....

    BalasPadam