Ahad, 29 Julai 2012

WAJIB BACA !!! HIGHWAY RAKYAT DI KELANTAN CUMA AKAN SIAP SELEPAS 7 KETURUNAN NIK AJIS

Harian pada 24 Julai 2012 melaporkan jumlah sumbangan derma yang berjaya dikumpul untuk membina Lebuh Raya Rakyat telah mencecah RM1juta. Rakyat tentu gembira mendengar perkhabaran hebat yang dibuat Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan, Datuk Husam Musa.

Ini bermakna dalam tempoh kurang dua bulan kempen kutipan, jumlah RM1 juta yang berjaya dikutip atau dikumpul boleh dianggap berjaya. Namun, ini bukan usaha mengutip dua atau tiga juta. Kos membina Lebuh Raya Rakyat bukan RM10 juta. Tetapi, RM1.8 bilion atau jika disebut dalam juta adalah 1,800 juta.

Maka, mari kita belajar matematik untuk mengira berapa lama lagi masa diperlukan untuk mencukupkan jumlah RM1,800 juta itu.

Jika berdasarkan prestasi kutipan sekarang, RM1juta dalam tempoh dua bulan, ini bermakna jumlah RM1,800 juta akan berjaya dikumpul dalam masa 3,600 bulan atau 300 tahun Sumber

Bila mau siap daa ini macam? Makin lama macam merapu pulak idea highway rakyat ni.

P/S: Jangan kata Nik Ajis aku pun belum tentu dapat guna highway ni 300 ratus tahun woooo 

2 ulasan:

  1. Pas ni lakhnat macm2 care nk sebat duit rakyat

    BalasPadam
  2. lpas ni kalu batal projek ni( pasal peratus tuk batal mmng tingi).. wit yg dah kumpul nk buat apa? msuk tabung parti? ini duit rakyat. bukan duit parti. Pas makin pening dan hilang kewarasan bila dh mula kawan dgn PKR & DAP. Kebergantungan pda anwar dh rosakkan mereka. tak pe.. para ulamak dan ilmuan PAS akan ubah statement bila x pro dgn mereka. Pengikut tanpa usul periksa terus terima &..... TAKBIR!

    BalasPadam