Ahad, 18 Disember 2011

Eksklusif : Fungsi sebenar AUKU diwujudkan ini penjelasan Tun Mahathir

Sebelum artikel ini bermula sila saksikan video dibawah untuk memahami fungsi sebenar akta ini digubal


Memetik kata-kata Tun Dr Mahathir Mohammad AUKU dibentuk bagi membolehkan pelajar fokus kepada pelajaran terutamanya kepada Mahasiswa Melayu.Undang-undang ini melarang secara langsung mahasiswa bergiat terus dengan politik ketika masih dalam pembelajaran.

Tetapi ada sesetengah Mahasiswa yang menganggap akta ini adalah sekatan untuk mereka bebas bersuara.

Tetapi adakah dengan cara demonstrasi suara mereka akan didengari? dan adakah dengan cara demonstrasi mereka akan lebih bijak dalam akademik?

Memetik kenyataan Tun M lagi hanya Mahasiswa Melayu sahaja yang ghairah berdemo sedangkan Mahasiswa dari bangsa lain tidak menyertainya adakah mahasiswa bangsa lain bodoh dalam politik?

Protes pemansuhan AUKU tiada kaitan politik?

Adakah benar pemansuhan AUKU hanya luahan mahasiswa untuk bersuara dan tiada kaitan politik?



Kalau benar ianya tiada kaitan politk kenapa adanya orang-orang ini?



dan juga manusia ini?



Mahasiswa yang gila berdemo. Anda menuduh AUKU menjadikan anda robot tetapi adakah dalam sedar anda sememangnya robot bebal yang dipergunakan untuk kepentingan individu. Anda telah menawarkan diri untuk menjadi robot bagi diprogram untuk melindungi dan menjaga kepentingan individu.

P/S: Kepada mahasiswa yang tidak menyertai demo teruskan pengajian anda ke Menara Gading kerana ilmu lebih penting dan cari lah ilmu selagi hayat masih ada

Reaksi:

0 ulasan:

Catat Ulasan