Isnin, 12 Mac 2012

Wajib Baca !!! RM100 Warga Emas vs RM500 BR1M. Siapa Rasuah Siapa???


INI SEMUA SALAH LIM GUAN ENG!!!

Ribuan warga emas terpaksa berdiri dan beratur hampir ½km semata-mata untuk kutip RM100 daripada kerajaan negeri Pulau Pinang. Aktiviti mengutip RM100 adalah rasuah kerajaan negeri sempena PRU13 tidak lama lagi. Hanya negeri Pulau Pinang, tetapi bukan semua negeri yang dijajah oleh puak pakatan rakyat. Mengapa tidak di Kelantan, Selangor dan Kedah? Kerana majoriti rakyat di negeri-negeri berkenaan adalah kaum melayu.

Merujuk kepada gambar di atas, boleh dikatakan 100% wargaemas berkenaan adalah puak-puak pakatan rakyat sendiri. Mengapa kerajaan negeri beri pada puaknya sahaja. Sekiranya ia pemberian yang ikhlas, tidak perlulah kerajaan negeri pilih bulu hanya member kepada sesiapa yang memangkah pakatan rakyat sahaja pada PRU12. Ini sudah tidak adil. Bukankah ini dinamakan rasuah dan ia menunjukkan ketidakperihatinan kerajaan negeri terhadap mereka yang tidak mengundi pakatan rakyat.

Sott Sekk yang Tuah dengar, sumber berkenaan adalah dari sumber yang haram… Betul ke??? Setahu Tuah, kerajaan negeri Pulau Pinang ni tidaklah kaya mana. Adakah kerajaan negeri Pulau Pinang ditaja??? Siapakah yang berselindung disebalik kerajaan negeri Pulau Pinang? Apakah agendanya??? Jeng jeng jeng….

Berbeza pula dengan kerajaan BN yang memberi Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M). Di sini kita boleh lihat di mana kerajaan BN tidak pun memilih rakyat yang mengundi BN sahaja. Semua kategori rakyat tidak kiralah yang mengundi pembangkang, walaupun bangsa dan beragama berlainan layak untuk menerima Bantuan Rakyat 1 Malaysia. Yang paling Tuah suka nak cerita disini, sehinggakan ada yang menipu terutamanya "jumlah pendapatan seisi rumah kurang RM3000-00 ramai yang memohon dan Tuah melihat dengan mata kepala Tuah sendiri. Cakap hebat, halal haram dosa makan duit hasil tak betul dan menipu. Yang beragama bukan Islam Tuah tak heran sebab tidak menekankan halal haram dalam kehidupan seharian mereka. Ini yang beragama Islam. Pompang sana sini bab halal haram. Tapi merekalah orang yang pertama untuk menuntut BR1M.

Tuah suka tengok rakyat Malaysia hidup aman dan gembira macam gambar di bawah ni.





Bukan main tersenyum lebar lagi deorang suka yea. Kenapa para kerajaan negeri pihak pembangkang tidak memberi sama adil? Kedah, Kelantan, Selangor banyak mempunyai ramai rakyat yang kurang berkemampuan. Apa lagi, minta lah!!!

P/S: Beb, bila gua tgk gambaq smua warga emas kena bdiri lama dan beratoq panjang ni dah bikin gua panas!!! Depa tak pikiaq ka org tua-tua bratoq panjang mcm ni! Gila ka apa?Takat nak bagi RM100 depa buat kat rakyat lebih kurang mcm ni! Belajaq macam mana nak jadi kerajaan dulu, jangan dok main taram lebih kurang ja!

Tu la... Bila kerajaan bagi BR1M, hangpa dok kutuk macam-macam. Padahal kaum hangpa jugak yang kalut dok sapu! Walaupun tak layak tapi kebanyakkannya menipu semata-mata untuk dapatkan BR1M yang kununnya hak rakyat! Tapi kerajaan dak la penaya rakyat dia bratoq dan bdiri punya la panjang dan lama mcm ni. Rasuah rakyat bukan main lagi. Nak bagi kerusi pun tak mampu ka apa? Dan lg satu, kerajaan tak pilih bulu bagi bantuan kepada penyokong sendiri. Ini menunjukkan diskriminasi kerajaan DAP terhadap rakyat dan memberibantuan berdasarkan kronism.

Sumber : Tuah Derhaka

P/S: Haiyaa Kelajaan bagi saya pun mau kasi maaa... tp satu latut saje.

Reaksi:

1 ulasan: