Khamis, 22 Mac 2012

Wajib Baca !!! Adakah seluruh Selangor mendapat air percuma??




Adakah program air percuma berjaya merangkumi seluruh negeri Selangor sepanjang pemerintahan pakatan haram?

Program air percuma yang dilancarkan oleh Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim sejurus kemenangan pakatan haram pada 2008

Berikut adalah manifesto janji-janji pakatan haram jika memenangi Selangor


Program air percuma ada dicatatkan didalam manifesto PRU 12 pakatan di Selangor tetapi adakah semua rakyat Selangor menerimanya?


Ya memang ada yang gembira menerima bil dengan jumlah yang perlu dibayar adalah kosong


Itu bagi yang mempunyai meter individu tetapi bagaimana pula dengan rakyat Selangor yang duduk di apartmen kos rendah dan senderhana yang mengguna pakai meter pukal yang diselia oleh syarikat pengurusan perumahan?


Peratusan warga Selangor yang mendiami rumah apartmen adalah lebih tinggi terutama di kawasan bandar.

Jadi adakah program ini hanya untuk sebahagian sahaja manakala sebahagian lagi terpaksa menanggung kosnya?
P/S: Klu macam ni baik tak payah buat program air percuma

Reaksi:

6 ulasan:

  1. so maksudny, mmg betul lah ada program air percuma di selangor ni!

    BalasPadam
  2. Maaf yer.. Bukan programs air percuma.. It's just for the first 20cubic water okay.. But to landed prop while thousand of voter stayed at high rise building...

    BalasPadam
  3. Dalam manifesto mmg cakap nk bg 20m3 percuma. Memang dah diberikan pun. So, janji ditepati!

    20m3 ko ingat sikit ke? Okay apa. Kurang jugak beban.

    BalasPadam
  4. masalah dia bkn semua dapat klu yg guna meter pukal smpai skrang tak dapat hapa... cuba tgk bill yg dikeluarkan oleh syarikat maintainace ada tulis freeee 20m3 ada ada ada??????

    BalasPadam
  5. Utk pengetahuan pejuang bangsa. Apartment yg mempunyai meter pukal perlu menukar kepada meter individu dulu. Caranya mudah. 1-Persatuan penduduk perlu tulis surat kpd setiausaha kerajaan selangor supaya JMB/pegurusan bangunan menggunakan undang mahkamah keatas mereka yg mempunyai tunggakan air & mantanance.

    BalasPadam
  6. untuk pengetahuan orang diatas cara mmg mudah tp nak melaksanakannya byk karenah birokrasi.... tulis surat kat suk tp tak balas2 mcm haram pilih bulu ke hapa.... since dari 2009 sampai skrang masih tak dapat tukar lg..

    BalasPadam