Selasa, 6 Mac 2012

Wajib Baca !!! Luahan rasa abg polis bila dihina sedemikian rupa


Semalam selepas pencerahan mengenai kes budak 14 tahun yang ditendang hingga jatuh ketika cuba merempuh sekatan polis KLIK SINI, PB pun bertemu dengan 3 orang rakan PB yang merupakan anggota polis untuk bertanyakan pendapat tentang isu ini.

Diatas faktor keselamatan gambar dan identiti sebenar dirahsiakan

Pada pendapat mereka, tugas sebagai anggota polis ini bukan semudah orang awam melihat polis meronda-ronda menaiki motosikal dan kereta peronda.Risiko yang bakal ditanggung oleh anggota polis adalah lebih tinggi kerana menjadi mereka ialah barisan hadapan dalam menjaga keamanan dan ketenteraman awam.

PB juga menunjukkan komen-komen orang yang marah mengenai isu itu yang diambil dari SINI















Selepas mereka melihat komen-komen tersebut, mereka tidak menyalahkan para pengkomen kerana itu hak mereka untuk bersuara tetapi agak terkilan kerana sesetengah komen berbaur perkauman sedangkan isu tersebut adalah berkaitan dengan undang-undang.

Akhir kata dari mereka, jangan terus menuding jari tanpa menyiasat perkara sebenar yang berlaku. Kerana tugas polis melindungi orang awam dan kepentingannya tanpa mengira kaum, budaya dan juga agama.

P/S: Sama-sama kita renungkan

Reaksi:

12 ulasan:

  1. oiyt cina sial...
    ko carik polis gak nanti kalo ko @ family ko kena rompak ke, rogol ke, mati ke...
    cakap macam org tak tau undang2...
    racist sual punye cina...

    BalasPadam
  2. Apabila insiden ini berlaku semua menuding jari kepada polis...tetapi sebaliknya kalau terkena saudara mereka yang kena rogol polis buat tak kisah mereka pun salah polis tetapi kali ini marah polis kerana tak ambil tindakan atau lambat ambil tindakan. Befitu juga kalau mereka disamun daan lain-lain kejadian jenayah,mereka amat berharaap polis mengambil tindakan segera. sebaliknya kalau perkara serupa yang berlaku polis akan dikritik habis-habisan sampai kaum pun disebut. Saya nak ingatkan rakyat semua kalau polis tidak menjalankan kerjanya seharian pun sudah memadai,banyak rompakan sana sini akan berlaku daan pada masa itu baru orang ramai ingat betapa perlunya polis yang mereka ucapkan bermacam-macaam ini. Dari itu marilah kita sama-sama bersama polis dan orang ramai dalam menangani sesuatu masalah yang timbul secara lebih dihormati antara satu dengan yang lain. Ingat kita dilahirkan pun kena memaklumkan kepada polis dan aapaabila kita merninggal juga akan dimaklumkan kepada polis...

    BalasPadam
  3. Kalu rusuhan kaum tercetus lg siap la korang puak cina babi

    BalasPadam
  4. kebebasan bersuara pon kadang2 leh mkn diri... so kepada pengkomen2 hati2 setiap komen anda " Seksyen 14 Akta Kesalahan Kecil 1955 mengeluarkan kata-kata kesat kepada anggota polis ..." bole la stakat nk rasa tido lokap or kuar cent bayo denda.. heheh... setandan pisang bukan suma masak ranum kn... rumah kena pecah cari PDRM gak...xkn nk cari BOMBA lak kot... hehe... biasa la depa ckp xserupa bikin.... ibarat meludah ke langi... :)

    BalasPadam
  5. jgn politik kan isu undang2,undang tetap undang ramai yg tak menghormati undang2 yg ada,semua buat undang sendiri dgn ungkap kata rakyat bebas buat apa saja.manusia yg bertamadun perlukan undang2 hanya binatang saja takda undang2 pasai depa tak da akai dan duduk dlm hutan,lu fikir la sendiri apa makudnya

    BalasPadam
  6. Cina sekarang mmg babi .... cakap boleh la ... tak ingat 13 mei dlu berapa ramai depa mati ....

    BalasPadam
  7. tu cina2 bodoh, x sedar diri lgsung..ni masalah undang2 bkn masalah kaum! depa la babi pasai cina makan babi, stupid punya cina! nanti kalu apa2 depa report kt polis jgk, celaka betoi cina2 ni, ni kalu zaman dulu dh lama kena pancung puak2 ni.p balik cina la!!

    BalasPadam
  8. Sial la lu lancau cina..nie de thong la,diau ni lah cina..agak2 la nak msok cmpor melayu dlm hal nie..jgn smpai jd mcm 13mei..ckp men lpas je..

    BalasPadam
  9. diarang la puak2 yg slalu mlangar undang tk kira lah atas jalan ker atau salah laku yg lain......masalahnya yg mlangar undang2 tu bukan ada tokoh2 pnjenayah pun org biasa mcm kita gak tapi di sebab kan keturunan mereka memang yg jenis mcm ni......takder otak punya bangsa

    BalasPadam
  10. wahai warga cina...sy org melayu so ingat2lh sikit nk kata tu..bla polis dh xblh buat ape2 nnt..jgn myesal klu tentera ambil alih kuasa nnt...nie negara MALAYSIA..bkn negara asing k..so tlglh hidup hormat mhormati..klu ada brani..cabarlh polis tu bg pecah belah..next tentera plak msk..so sdiri ingatlh..kaum cina dlm tentera hanya 5% je k...KLU DAPAT KT AKU TIME TU..TIADA MAAF BGMU...WPUN KUAT MN KONGSI GELAP CINA YG ADE K...trima ksh.

    BalasPadam
  11. kata polis melayu babi, tp kaum kita mana ada makan babi. bodoh pny cina, dia lah yg babinya. kla trjd lg rsuhan kaum, aku snggup jd brsan prtama mghalau kaum ni dr malaysia

    BalasPadam
  12. Ya saya sokong,,, Hidup Melayu ,,, kita halau cina ni dr Malaysia ... Cina babi ni byk cakap lak..Dia ...

    BalasPadam