Ahad, 12 Februari 2012

Wajib Baca !!! PERISTIWA KEKECOHAN DICERAMAH ADAM ADLI KG IDAMAN KLANG-JANGAN CAKAP UMNO BACUL



suasana dihadapan pintu Dewan Kg Idaman

KLANG 11 FEB-Dewan Kg.Idaman menjadi tumpuan penduduk setempat bila insiden tampa diduga telah berlaku seawal jam 8:00 malam manakala dalam dewan belum ada hadirin kecuali seorang petugas yang menyelia alat siar raya.

Ketika insiden berlaku warong makanan dan minuman yang dibuka untuk kemudahan orang ramai belum ada pelanggang kecuali beberapa orang pemilik warong .

Manakala si bangsat yang dirsenarai sebagai tetamu pondan pada majlis yang dianjur oleh Parti Keadilan belumpun nampak batang hidung semasa kejadian berlaku sebaliknya muncul selepas polis tiba..

1-Syukri Razak

(Pengerusi SMM)

2-Adam Adli

(Pengeruis LMP)

3-Dr Ahmad

(SMM)

4-Ekhsan Bukhari

(Setiausaha Akhbar AKSI)

5-Khalid Ismath

(Timbalan Presiden KAMI)

6-Safwan Anang

Petikan harakan on line No:1

“Program Jelajah Mahasiswa di sebuah dewan orang ramai di Kampung Idaman, Pandamaran malam tadi diserang sekumpulan samseng yang membuat kecoh dan memecahkan meja dan kerusi.

Difahamkan lebih 50 orang samseng tersebut menyerbu dewan itu dengan mensasarkan pemimpin pelajar Adam Adli.”

Penulis artikel yang dimuat dalam Harakah Daily mengulas insiden yang berlaku pula seumpama lebih sudu dari kuah bila mengatakan lebih 50 orang samseng menyerbu dewan dengan mensasarkan pemimpin pelajar dengan memecah meja dan kerusi adalah meleset sama sekali.

Difahamkan,tiada meja dalam dewan semasa insiden berlaku kecuali tempat letak peralatan yang berkaitan dengan alat siar raya dan meja itu tidak diapa-apakan. manakala kerusi pula tidak kesemuanya dirosakan.

Jika benar 50 orang yang dituduh sebagai samseng mensasarkan pemimpin pelajar Adam Adli,sudah tentu mereka menunggu kehadiran Adam Adli.

Tanda-tanda bantahan awal

Lagipun tanda-tanda bantahan awal sudah ada pada kain rentang sebagai mesej tidak pula pengajur mahu fikirkan ,adakah pengajur semuanya berotak rosak?.

Andainya pengajur otaknya tidak rosak sudah pasti tahu menilai mesej yang disampaikan dan tidak pula nama Arwah Datuk Zakaria diletakkan pada risalah sebagai penujuk lokasi.

Petikan harakah online no: 2

”Insiden itu bagaimanapun tidak berakhir di situ apabila kumpulan samseng tersebut bertindak mengepung sekali lagi mahasiswa-mahasiswa tersebut di hadapan balai polis tersebut.

Keadaan tegang itu memaksa pihak polis membawa mahasiswa tersebut ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang bagi tujuan mendapatkan perlindungan”

Hadapan Balai Polis Pandamaran

Penulis artikel yang dimuatkan dalam harakahdaily.net seperti tidak ada dilokasi kejadian jika dilihat pada artikel yang ditulis atau sengaja memutar belit isu.

Sebenarnya orang ramai yang hadir di Balai Polis Pandamaran datang memberi sokongan kepada beberapa orang rakan mereka yang telah ditahan Polis untuk soal siasat berkenaan dengan kekecohan yang berlaku, bukanya datang mengepung mahasiswa pondan pujaan Pakatan Rakyat hatta tidak ada sebarang kekecohan berlaku di Balai Polis Pandamaran.

Dihadapan Pintu Masuk Dewan Kg Idaman

Jika benar polis membawa mahasiswa tersebut ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang bagi tujuan mendapatkan perlindungan,sebab apa pula beberapa orang yang ditahan dan disoal siasat berkaitan kekecohan di Dewan Kg Idaman juga dibawa ke IPD Klang .Adakah di kepung oleh penyokong Pakatan Rakyat dan tidak selamat berada di Balai Polis Pandamaran .

Hadapan IPD Klang

Keberanian puak-puak pondan Penipu Rakyat memaki Polis,mencaci penyokong umno disetiap penjuru tanah air nampaknya manjadi bacul bila berhadapan dengan kumpulan yang benar-benar sedia menerima dan membalas balik apa yang selama ini meraka lemparkan.

Jangan Cakap UMNO bacul…………….


Sumber: Shahalamkini.com

P/S: Orang kampung dah bagi warning takkan tak faham bahasa kot kata Mahasiswa hehehehe

Reaksi:

10 ulasan:

  1. Tu lah. Disuruh belajar tak mahu. Ni politik didahulukan. Dah lah belajar ditanggung mak bapak, tempat belajar yang murah disediakan kerajaan, nak besar kepala lagi. Habiskan belajar dulu barulah nak besar kepala. Masa tahulah langit tu tinggi rendah...

    BalasPadam
  2. budak lempap, belajar malas...smpi ke tua la ko jd bangang..harap2 anak2 ko dpt mewarisi kebangangan ko...dasar memalukan kaum melayu...hampagas, brengsekkk...badigolll...samdoll..

    BalasPadam
  3. meh aku tambah..bahalol,tolol,bengap..dah suruh belajar nak politik pulak.jgn kata panglima ludah jumpa ko,ni aku panglima kahak nak kasi ko sedas..geram jer aku tgk muka jilat bontot ko ni.

    BalasPadam
  4. tau pulak mintak bntuan POLIS...sbelum ni ckp mcm2 pada POLIS..ape daaa...

    BalasPadam
  5. Kalau benar begitu .... memang patut budak tak abis belajar tu diberi pengajaran di luar bilik darjah ... Belajar pun tak abis ada hati nak tunjuk hebat ..... Agaknya pemberita harakah tu pun takde kat sana ... cuma dengar cerita org dia jer ... Pas tu dia pun tokok tambah macam budak tak abis belajar tu .

    BalasPadam
  6. nseb bek la da x duk area2 situ...mau aku trun kasi pelempang satu kat kamal adli...duk umah diam2 xleh ke?

    BalasPadam
  7. bodoh dah lah belajar guna duit pinjaman kerajaan tapi ibarat anjing yg makan taik sendiri........2 lah pelajar di malaysia.....

    BalasPadam
  8. nasib baik tak kena belasah, tu la, suka sgt buat fitnah pada polis dan kerajaan. Kok kena belasah sampai lebam2, nanti kata polis lak yg jadi samseng..apasal tak pi buat report kt pejabat PKR mintak perlindungan, apasal pi balai polis...tak malu ker mahasiswa melayu tajaan PKR ni. Lu org syok sendiri je, mahasiswa lain pi belaja, ko org belum abis belaja dah nak mengajar org konon...kemaluan kemaluan

    BalasPadam
  9. apa yg x puas hati lagi;saja nk cari penyakit bila dia org nk mari kelantan aku nk bagi bersunat skli lagi kt bangsat 2

    BalasPadam
  10. LEPAS NI BUDAK2 YANG KATA DIAORANG PELAJAR HEBAT MAHASISWA UNIVERSITY TU FAHAM KUT YANG MEREKA TAK PAYAH NAK BUAT CERAMAH SANA SINI..ORANG DAH MELUAT ..INI BARU SERANGAN LISAN DAN TANGAN KOSONG...APA KATA KALAU PUAK2 YANG MARAH ITU HILANG PERTIMBANGAN KERANA MARAH....KAN BAHAYA ..BELAJAR TAK SEMPAT HABIS ..DAH JADI MACAM2 MUSIBAH..KESIAN MAK BAPAK KORANG TU...JANGAN LA JADI LEMBU.kALAU DAH HABIS BELAJAR DAH ADA KERJA..JOINLA APA YANG KAU RASA NAK...TAK SIAPA NAK GANGGU KAU.LAIN KALI JANGAN MAKI HAMUN POLIS ..KERANA SESAK2 KAU ORANG MINTA PERLINDUNGAN POLIS...KAU TAK CARI DAP ATAU PKR...HANYA KES AYTAM KFC JA KAU ORANG CARI......

    BalasPadam