Isnin, 14 November 2011

10 Gangster berbahaya di dunia

Aryan Brotherhood (AB)



- Salah satu geng yg berada di penjara.Geng ini tidaklah sebesar geng penjara yang lain ( hanya 1% daripada populasi penjara tetapi saiz bukanlah ukuran kekuasaan geng ini.Malah, kumpulan ini dikenali kerana sekurang-kurangnya 26% daripada pembunuhan yang berlaku di penjara di seluruh Amerika Syarikat adalah disebabkan AB.AB berpecah kepada dua kumpulan, geng yang berada di penjara persekutuan dan geng yang berada di penjara kecil.Untuk menyertai AB, seseorang itu perlu menyerang dan membunuh banduan lain.Sesiapa yang cuba untuk meninggalkan kumpulan itu secara umumnya diserang atau dibunuh oleh ahli.AB dikenali sebagai jenayah terancang, peras ugut, pelacuran, pengedaran dadah, dan pembunuh upahan.


Mexican Mafia (La eMe)



- La eMe dibentuk pada 1950-an di Tracy California.La eMe terkenal dengan pengedaran dadah, peras ugut, dan pembunuhan.Peraturan La eMe termasuk tidak mendedahkan geng, tiada perbuatan homoseksual, mesti seorang yang berani, dan tidak boleh mengamalkan agama Kristian.Ahli-ahli yang dibebaskan dari penjara harus menghantar pendapatan mereka kepada ahli-ahli kumpulan peneraju yang masih berada di dalam penjara.

The Mungiki (Kenyan Mafia)



- Mungiki kebanyakannya ditemui di kawasan miskin di Kenya, terutamanya di Nairobi ( yang merupakan salah satu daripada bandar terbesar di Kenya ). Kumpulan itu ditubuhkan pada tahun 1980-an dan telah berkembang, tetapi tidak banyak.Mungiki adalah geng anti kristian dan unsur-unsur barat yang lain yang melakukan jenayah di penjara, penipuan selain jenayah pemotongan kepala, pencacatan dan pemotongan paksa kelamin wanita.

Primeiro Comando da Capital (PCC)



- Ditubuhkan pada 1993 oleh lapan banduan.Sejak pertengahan tahun 2006, kumpulan itu telah melakukan kira-kira 300 serangan awam.Geng kebanyakannya dibiayai oleh ahli-ahlinya. Semua ahli perlu membayar yuran bulanan untuk berada dalam kumpulan itu, AS $ 27 jika ahli di dalam penjara, dan $ 270 jika ahli itu berada di luar penjara.Kebanyakan wang itu digunakan untuk membeli senjata dan ubat-ubatan.

Black Guerrilla Family (Black Family, Black Vanguard)



- Ditubuhkan pada tahun 1966 oleh seorang lelaki yang bernama George Jackson, di Marin County, California.Geng ini ditubuhkan untuk mengekalkan maruah orang kulit hitam di dalam penjara.Hari ini, geng ini mempunyai kira-kira 50,000 ahli kumpulan.Ahli baru mesti berkulit hitam dan dicalonkan oleh ahli lama.

La Nuestra Familia



- La Nuestra Familia adalah geng penjara Mexico Amerika yangberasal dari California Utara. Geng ini telah wujud sejak tahun 1968 dan sentiasa menjadi saingan Mafia Mexico.La Nuestra Familia dikenali kerana dadah antara penjara dan perdagangan seks.
Wanita tidak boleh menyertai kumpulan itu tetapi kadang-kadang digunakan untuk menyeludup dadah.

Texas Syndicate (Texas 7)



- Geng yang telah diwujudkan sebagai tindak balas kepada kumpulan-kumpulan lain sepert AB dan Mexico Mafia.Pada tahun 2000, kumpulan itu dikatakan mempunyai kira-kira 1,000 ahli di dalam penjara, dan kira-kira 830 di luar penjara. Syndicate Texas dikenali kerana pembunuhan, perjudian, pelacuran, peras ugut dan mengedar dadah.Ahli berbangsa Hispanic dan Caucasian.

Crips



- Crips telah dimulakan pada tahun 1969 oleh remaja berusia 16 tahun, Stanley Williams dan Raymond Washington.Hari ini, kumpulan itu dikatakan mempunyai lebih 300,000 ahli kumpulan di dalam dan di luar penjara. Crips dikenali dengan pemakaian warna biru.Geng ini menjalankan pembunuhan, rompakan, serta tawaran dadah.

Bloods



- Geng yang muncul pada tahun 1972 dan dikenali dengan pemakaian warna merah.Pesaing Crips yang menjalankan aktiviti-aktiviti jenayah dan penyeludupan dadah.

Mara Salvatrucha (MS-13)



- Kumpulan ini terdiri daripada Guatemalans, Hondurans, Salvador, dan lain-lain rakyat AmerikaTengah dan telah dimulakan pada tahun 1980-an.Geng ini telah tersebar ke Sepanyol,Amerika Syarikat, Great Britain, Jerman, dan juga Kanada. MS-13 terkenal dengan penyeludupan dadah, penjualan senjata api, kecurian, pembunuhan kontrak,penyeludupan manusia, dan serangan lain.


TAPI.....

Yang ni tak tahu no ke berapa di dunia

Undi Gangster



- Kumpulan ini sanggup membaling kerusi dan mengoyakkan kertas undi demi sebuah kemenangan sama ada secara halus atau terang-terangan....

P/S: Hahahahahahahahaha

0 ulasan:

Catat Ulasan