Rabu, 29 Februari 2012

Gempar !!! Kilang kembar Lynas ada di Selangor?


Nampaknya isu Lynas bukanlah isu tentang keselamatan dan kesihatan. Ianya adalah isu berkaitan politik dan juga isu monopoli ekonomi.

Pertama sekali, puak-puak kafirun laknatullah ini telah menyelewengkan banyak fakta berkaitan Lynas sehingga kilang kimia biasa ini telah pun difitnah kononnya ianya adalah Loji Reaktor Nuklear dan bermacam lagi lah fitnah yang tidak masuk akal.

Jika diteliti kenyataan-kenyataan puak-puak yang kononnya mereka ini menentang Lynas atas sebab Environmental Concern dan Anti-Rare Earth, kenapa mereka tidak berdemonstrasi di Shah Alam sahaja ?

Rupanya terdapat sebuah kilang Rare Earth di Shah Alam. Kilang ini adalah kilang milik Jepun. Kenapa puak-puak DAPigs ni tak nak buat demo dekat Kilang ni ? Takut kena penggal kepala ke ? Tiba-tiba aku teringat kisah-kisah zaman sebelum kemerdekaan ketika Tanah Melayu dijajah Jepun.

NAK TAHU KILANG APAKAH ITU??? KLIK SINI


P/S: Habis lah orang Selangor semua jadi x-men lepas ni

Panas !!! Ostad Azizan mangsa kedua parasit PAS


Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor Datuk Dr. Hasan Ali yakin Datuk Seri Azizan Abdul Razak menjadi sasaran seterusnya oleh puak parasit dalam Pas untuk disingkirkan.

Berucap di hadapan hampir 20,000 hadirin di sini, malam tadi, Hasan berkata, golongan telah berjaya menjatuhkan beliau dan kini mereka memberi perhatian pula kepada usaha menumbangkan Menteri Besar Kedah itu.

``Mereka sudah jatuhkan saya dan sekarang mereka hendak jatuhkan Ustaz Azizan (Abdul Razak) di Kedah, dan mereka akan pergi dari satu tempat ke satu tempat kerana mereka ini ramai," katanya.

Beliau berkata, Pas juga sudah hilang falsafah agung perjuangannya untuk menegakkan Islam negara Islam dan hukum hudud akibat mainan politik kumpulan parasit tersebut. UTUSAN MALAYSIA


P/S:Parasit makin membiak memakan mangsanya siapa pulak mangsa ketiga?

Wajib Baca !!! Surat Tun Dr Mahathir kepada Yitzhak Rabin


BERIKUT ialah surat yang ditulis bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kepada Perdana Menteri Israel Yitzhak Rabin pada 1993, seperti yang dikeluarkan Kementerian Luar hari ini.

PERDANA MENTERI MALAYSIA

21 Disember 1993

Tuan Yang Terutama
Tuan Yitzhak Rabin
Perdana Menteri Israel
JERUSALEM


Saya ingin mengucapkan terima kasih atas surat tuan bertarikh 17 Oktober memaklumkan saya mengenai Perjanjian Prinsip dan Pengiktirafan Bersama antara Israel dan PLO.

Kerajaan saya menyokong perkembangan positif ini dan menganggapnya sebagai satu langkah awal ke arah merealisasikan satu penyelesaian yang komprehensif kepada masalah Timur Tengah. Sebagai tanda sokongan Malaysia terhadap
perkembangan ini, negara saya telah diwakili pada Persidangan Penderma bagi menyokong proses damai Timur Tengah yang diadakan di Washington dan seterusnya berjanji untuk memberi sumbangan kewangan yang sederhana kepada rakyat Palestin bagi membantu dalam tugas-tugas baru mereka. Kerajaan saya juga menawarkan bantuan teknikal kepada rakyat Palestin di bawah Program Kerjasama Teknikal Malaysia.

Demi prinsip umum, Malaysia bersedia untuk membina hubungan dengan Israel pada masa yang sesuai. Sementara itu, saya ingin melihat kemajuan ketara dalam pelaksanaan perjanjian damai.

Masalah Timur Tengah terutamanya isu Palestin telah menjadi punca ketidakstabilan di rantau itu dan saya berharap perjanjian baru-baru ini antara Israel dan PLO akan menyumbang kepada keamanan yang berpanjangan di kawasan itu.

Saya berharap kepada hubungan yang biasa dengan Israel (ayat yang terakhir ini bertulis tangan)

DR. MAHATHIR MOHAMAD

- Bernama

Ulasan PB

Dalam surat Tun kepada Yitzhak Rabin jelas menunjukkan Tun lebih mementingkan keamanan kepada rantau Palestin berbandingan untuk mengadakan hubungan dengan Israel selepas termeterainya perjanjian Prinsip dan pengiktirafan antara Israel dan PLO.

Dalam surat itu juga Tun telah menyatakan dengan jelas jika Palestin bebas dari Israel Malaysia akan menjadi negara pertama menhulurkan pelbagai jenis bantuan kepada rakyat Palestin bagi membolehkan Palestin menjadi sebuah negara yang berdaulat

Tetapi...

Walaupun kedengaran seperti jika Malaysia bakal mengadakan hubungan biasa dengan Israel jika Palestin merdeka tetapi Tun Mahathir mungkin telah tahu sikap zionis yang sebenar yang tidak pernah menunaikan janji.

Surat ini ditulis pada 1993 dan sekarang sudah 2012. Sudah hampir 19 tahun dari surat ini ditulis namun penjanjian damai masih lagi samar malah sikap Israel yang angkuh dan kejam masih berleluasa di bumi Palestin.

Untuk melihat surat penuh Tun M KLIK SINI

P/S: Tun dilabel antara orang yang kuat mengkritik rejim zionis ini sehinggakan dilabel antisemitik

Selasa, 28 Februari 2012

Panas !!! From Penang with Love: Cerita sebenar pergaduhan di Padang Kota


Berikut adalah cerita sebenar dari saksi yang berada ditempat kejadian

Dipetik dari: Aktivis Pendang Jr




Oleh kerana sibuk yang terlampau, aku lambat update blog aku pasal kes lynas di Penang. Time ni aku senang sikit nak cerita apa puncanya dan di mana mulanya pergaduhan.

Gambar kat atas ni bermula cerita gaduh masa atas pentas di Penang. Lepas Guan Eng penyangak biaDAP tu berucap, bermula provokasi antara kami dan guan eng mangkok bertingkat ni. Punca kami naik atas pentas adalah kerana sikap Guan Eng yang menyalahkan orang lain dalam hal Lynas dan hal-hal lain. Mangkok anak LKS ni mengeluarkan perkataan yang tak patut di kata oleh seorang pemimpin terutama dirinya sebagai Ketua Menteri Penang.

Semasa provokasi itu, si Bangkai baju hijau, rambut panjang yang dikatakan wartawan tu menyerang kami dengan melakukan sepakkan ala KONGFU la kononnya. LIHAT GAMBAR DI ATAS. Bangkai ni nak jadi hero pembela Guan Eng, nak tunjuk betapa hebatnya KONGFU dia.




Selepas melakukan tendangan ala KONGFU, bangkai baju hijau ni di lanyak la, apa lagi. nak tunjuk hero last-last dia yang di SILAT oleh hero-hero Melayu. HAMEK KAW BANGKAI !! nak sangat rasa penangan SILAT MELAYU




Kes bangkai baju hijau ni dapat liputan meluar media-media DAP, kononnya dialah MANGSA keadaan, dipukul, ditendang dan di gulaikan orang-orang samseng. (RAKYAT DIKATAKAN SAMSENG). Tapi di sebaliknya bangkai nilah pencetus pergaduhan. Dia mulakan dia yang cedera tak seberapa parah.



Aku cuma nak pesan kat bangkai ni, lain kali janganlah tunjuk hero nak lawan orang lain. Inilah padahnya tunjuk hero. Tu baru sikit kena. Kalau nak rasa lagi, buatlah lagi perangai BODOH serang dan terajang orang. AKHIRNYA KAU YANG KENA LIPAT TERAJANG!!! BODOH PUNYA BANGKAI!!!!

Oklah nanti aku sambung cerita pasal kes kat penang lagi. Banyak lagi nak cerita dan buktikan ni..

P/S: Perghhh hikmat kaki terbang hahahah sendiri cari penyakit...

Gempar !!! Skandal 10 billion Ketua Menteri Pulau Pinang sila jawab !!!


" Saya tidak mahu rakyat Pulau Pinang tertipu dengan janji Guan Eng ke atas pembangunan Bayan Mutiara seperti mana beliau menipu memansuhkan tol Sungai Nyior pada Pilihan Raya Umum Ke-12 dahulu.


Bayan Mutiara tidak menyebut langsung pembinaan rumah kos rendah dan kos sederhana rendah dan seakan-akan ada rancangan hendak mengeluarkan orang miskin keluar dari bahagian pulau,"
Ir Shaik Hussein




ISU pembangunan Bayan Mutiara di Pulau Pinang timbul baru-baru ini apabila tanah tebus guna yang luas itu tidak dimajukan oleh Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) yang merupakan pemilik tanah itu. Tanah itu kemudiannya dijual kepada syarikat swasta untuk dibangunkan sedangkan PDC mempunyai kepakaran serta pengalaman dan menjalankan banyak projek pembangunan untuk kepentingan rakyat.

Tanah yang dianggap sebagai bernilai amat tinggi di Bayan Mutiara adalah kawasan paling strategik kerana berdekatan dengan Jambatan Pulau Pinang, Zon Perdagangan Bebas dan Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang.

Dalam memperkatakan isu ini, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Pulau Pinang, Ir. Shaik Hussein Mydin, 39, menyuarakan rasa kecewa dengan dasar Ketua Menteri, Lim Guan Eng untuk tidak menyelesaikan masalah yang timbul dalam pembangunan Bayan Mutiara. Sebaliknya, Setiausaha Agung DAP itu berterusan mempolitikkannya dengan melibatkan pemimpin UMNO.

"Pembangunan Bayan Mutiara bukan masalah UMNO tetapi masalah rakyat Pulau Pinang tidak kira dari apa golongan sama ada miskin atau kaya, kolar biru atau kolar putih" katanya kepada Utusan Malaysia ketika ditemui di Pulau Pinang, Khamis lalu.

Shaik Hussein yang juga Ketua UMNO Bahagian Bagan, iaitu kawasan Parlimen yang diterajui Guan Eng membangkitkan mengenai pelan pembangunan asal Bayan Mutiara yang direka bentuk oleh PDC Properties dan PDC Consultancy yang rata-ratanya diketuai rakyat Pulau Pinang.

Kata beliau, pelan kebenaran merancang keseluruhan Bayan Mutiara telah diluluskan pada 2008/2009 yang mana kepakaran perunding yang digunakan adalah daripada PDC Properties dan PDC Consultancy. Malahan pelan bangunan bagi satu blok kondominium telah lulus.

Pelan pembangunan asal Bayan Mutiara juga mengandungi lima blok kondominium, kawasan komersial, tapak sekolah dan tapak masjid. Di samping kepakaran dan pengalaman PDC Properties dan PDC Consultancy, kerja-kerja pembinaan juga boleh dilaksanakan oleh PDC Nusabina yang juga merupakan anak syarikat PDC yang amat berpengalaman dalam melaksanakan siri pembangunan PDC selama ini.

"Semua hasil kerja dan kepakaran yang dicurahkan oleh PDC Properties dan PDC Consultancy telah musnah sebegitu sahaja apabila keseluruhan pembangunan diberikan kepada Tropicana Ivory yakni syarikat usahasama pemaju Ivory Properties Group Berhad dan Dijaya Corporation Bhd.

"Tidakkah Guan Eng nampak tidak akan ada penambaikan pengalaman dan kepakaran kepada kakitangan profesional PDC. Tahukah Guan Eng jika nilai pembangunan kasar Bayan Mutiara adalah RM10 bilion, maka pemaju akan membuat keuntungan sekurang-kurangnya 30peratus (%) yakni RM3 bilion. Hakikatnya kerajaan negeri rugi sebanyak RM2 bilion apabila hanya mendapat keuntungan RM1 bilion sahaja. Itupun setelah 5 tahun," kata Shaik Hussein.

Beliau berkata, keuntungan sekurang-kurangnya RM3 bilion boleh diperoleh PDC jika pembangunannya dilaksanakan sendiri oleh PDC memandangkan pelan pembangunannya telah lulus.

Dalam hal ini, Shaik Hussein mempersoalkan mengapa hanya dua pemaju mengambil bahagian dalam proses tender Bayan Mutiara. Adakah pemaju lain tidak mampu atau sudah tahu tiada peluang.

Kata beliau: "Pemuda tidak pernah mempertikaikan proses panggilan tender yang dibuat secara tender terbuka, yang dipertikaikan adalah proses selepas itu sehingga ditawarkan kepada pemaju, mengapa tidak telus?

Dalam konteks ini, kata Shaik Hussein, pihaknya mahu jawapan konkrit di manakah tapak masjid dan tapak sekolah dalam pembangunan keseluruhan Queensbay yang diluluskan dahulu, adakah bukan dalam pembangunan Bayan Mutiara. Begitupun, kata beliau, Pemuda mengalu-alukan kenyataan Guan Eng mengenai pembinaan tapak masjid/rumah ibadat dan sekolah dalam pembangunan Bayan Mutiara.

"Namun, yang lebih penting lagi dalam pembangunan Bayan Mutiara ini ialah Pemuda masih ingin laporan teknikal mengenai kadar harga tanah yang dijual pada harga 240 sekaki persegi yang dirasakan rendah. Ini kerana pada Mei 2011, Business Times melaporkan bahawa pemaju asal Queensbay, CP Land menjual 40 hektar tanah miliknya di Queensbay pada kadar harga 420 sekaki persegi.

"Untuk makluman, turut dilaporkan bahawa Quenssbay Mall juga dijual kepada Capitamalls Asia pada harga RM657 juta, satu harga yang amat tinggi. Pemuda hanya ingin melihat laporan teknikal penilaian tanah dan kaedah penilaiannya. Teluskah Guan Eng untuk mempamerkannya dalam semua akhbar tempatan?," katanya.

Shaik Hussein turut menarik perhatian Guan Eng mengenai persoalan yang ditimbulkan pihaknya dalam isu pembangunan Bayan Mutiara, antaranya:

l Mengapakah penilaian yang dilakukan pada 14/9/2009 digunakan untuk justifikasi harga yang ditawarkan kepada Ivory.

l Tidakkah Guan Eng tahu bahawa penilaian JPPH hanya sah untuk 6 bulan daripada tarikh penilaian yakni 14/3/2010.

l Bagaimanakah harga RM200 sekaki persegi digunakan sedangkan tarikh penilaian telah lupus?

l Bukankah penilaian baru harus dibuat pada tarikh tutup tender yakni 31/12/2010.

l Guan Eng memaklumkan pemaju perlu membina rumah mampu milik di bahagian pulau tetapi bukan Bayan Mutiara. Kenyataan ini mengelirukan rakyat, boleh dia jelaskan? Mampukah Guan Eng memastikan rumah mampu milik dibina dalam pembangunan Bayan Mutiara dan menentukan berapa harga dan bilangannya?

Secara anggaran kasar, jika nilai pembangunan kasar adalah RM10 bilion, maka 30% daripadanya untuk rumah mampu milik adalah RM3 bilion. Jika sebuah rumah mampu milik berharga RM100,000, maka Guan Eng perlu memastikan sekurang-kurangnya 30,000 unit rumah mampu milik dibina di situ. Benarkah pemaju bersetuju dan mampu melaksanakannya?

l Guan Eng masih belum menjawab mengapakah PDC tidak membangunkan tanah tersebut dengan kepakaran dan pengalaman yang ada. Apa gunanya PDC Properties yang melaksanakan banyak pembangunan PDC sebelum ini.

l Mengapakah perunding Singapura dilantik bagi projek perumahan di Batu Kawan? Apa gunanya PDC Consultancy yang pakar.

Shaik Hussein turut menegaskan bahawa pihaknya boleh membuktikan proses tender berdasarkan RFP (Request For Proposal) yang dibuat oleh kerajaan Pulau Pinang untuk projek penswastaan Bayan Mutiara bukan tender terbuka. Berikut antara dakwaan beliau:

1. Tender terbuka bermaksud proses tender satu peringkat sahaja yakni kadar harga yang ditawarkan oleh kontraktor adalah muktamad dan tiada rundingan seterusnya yang akan dibuat.


2. Kaedah tender RFP pula adalah tender berperingkat "pelawaan untuk mengemukakan cadangan". Yakni, pemaju perlu mengemukakan skop kerja, spesifikasi, terma, cadangan teknikal dan kewangan dan lain-lain perkara yang dilihat dapat memberikan cadangan yang terbaik termasuk harga yang ditawarkan. Kaedah pemanggilan tender boleh dibuat secara tender terbuka tetapi tertakluk kepada rundingan terhadap semua keperluan teknikal dan kewangan yang diprasyaratkan oleh pemilik.


3. Berdasarkan penerangan dua kaedah tender di atas, maka boleh dikatakan proses tender RFP yang digunakan bukan tender terbuka. Ini kerana hanya proses pemanggilan tender dibuat secara terbuka dan proses seterusnya tidak.


4. Untuk memenuhi kriteria tender terbuka, semua proses seperti mempamerkan keputusan tender serta penilaian terperinci tender perlu dikendalikan oleh panel penilaian berdasarkan julat kadar harga tetap secara telus dan pemaju yang terbaik ditawarkan pada harga tender tanpa sebarang proses rundingan harga.


5. Dalam hal tender Bayan Mutiara, Guan Eng memaklumkan beberapa perkara teknikal dan kewangan dirundingkan bersama pemaju untuk mendapat harga terbaik.Hakikatnya, proses tender RFP yang dilaksanakan hanya merupakan 'terbuka' semasa "proses panggilan tender". Proses lain semua adalah secara rundingan.


"Saya tidak mahu rakyat Pulau Pinang tertipu dengan janji Guan Eng ke atas pembangunan Bayan Mutiara seperti mana beliau menipu memansuhkan tol Sungai Nyior pada Pilihan Raya Umum Ke-12 dahulu. Bayan Mutiara tidak menyebut langsung pembinaan rumah kos rendah dan kos sederhana rendah dan seakan-akan ada rancangan hendak mengeluarkan orang miskin keluar dari bahagian pulau," kata Shaik Hussein

Utusan Malaysia 28 Feb 2012

P/S: Mana itu ketua menteri sila jawab jangan jadi bacul suka-suka tuduh orang UMNO..

Hot !!! PAS semakin berani melakukan reformasi untuk jawatan Timbalan Presiden

Nampaknya PAS semakin berani apabila mengreformasikan jawatan Timbalan Presidennya


PB tidak tahu sama ada ini keputusan bijak atau sebaliknya. Ok mari kita renungankan bersama jika Presiden meletakkan jawatan sama ada sakit, meninggal ataupun diundi tidak percaya secara tak langsung PAS akan dipimpin oleh orang bukan Islam.

Jadi jika pemimpin sudah bukan Islam jadi dimana arah tuju PAS? Adakah PAS perlu menukar namanya supaya lebih sesuai dengan reformasi yang dilakukan.

P/S: Nak letak si wheelchair ke isi jawatan timbalan presiden hehehehe

Panas !!! Buat perhimpunan tak bagi tau polis bila dah kecoh cakap polis lambat bertindak


GEORGETOWN 26 Feb. - Polis Pulau Pinang kecewa dengan penganjur Perhimpunan Hijau 2.0 yang mengadakan perhimpunan di Sudut Pidato, Padang Kota di sini hari kerana mereka langsung tidak memaklumkan kepada polis mengenai acara itu sehingga berlaku kekecohan.

Ketua Polis Negeri, Datuk Ayub Yaakob berkata, penganjur hanya memaklumkan kepada polis selepas berlaku kekecohan sehingga menyebabkan seorang wartawan dan seorang jurugambar sebuah akhbar berbahasa Cina cedera.

"Memang tidak memerlukan permit tetapi sepatutnya penganjur memaklumkan atau berunding dengan pihak polis berhubung perhimpunan berkenaan supaya polis dapat bersiap sedia atau menempatkan anggota di kawasan berkenaan bagi mengelak sebarang perkara tidak diingini berlaku.

"Bila berlaku kekecohan, baru penganjur maklumkannya dan mereka juga cuba menyalahkan polis kerana lambat bertindak,” katanya kepada Bernama di sini malam ini.

Perhimpunan Hijau 2.0 yang disertai hampir 1,000 orang itu bertukar kecoh apabila sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) turut hadir membantah perhimpunan yang berlangsung pada pukul 6 petang itu. - BERNAMA

Dah nama pun tempat pidato takkan nak wat perhimpunan kot kalau nak buat perhimpunan pergi la stadium ker tak pun tengah laut tu suruh Guan Eng Nenen sponsor kapal selam

P/S:Sedap mulut je salahkan polis lepas ni bila huru hara panggil unit amal PAS.

Isnin, 27 Februari 2012

Wajib Baca !!! Dokumen rahsia Lynas didedahkan

Dokumen rahsia Lynas didedahkan demi kebenaran yang bakal membuat puaka-puaka hijau menjadi golongan x-men akibat terkena radiasi hasil dari saintis celop hijau yang tak bertauliah.

Antara dokumen tersebut.





Dokumen apakah ini? Ikuti pendedahannya dalam INFO 4 THE TRUTH

P/S: Main dengan Chinadolls agak berapa radiasi dia setahun hehehehe

Ahad, 26 Februari 2012

Eksklusif : Sempena Himpunan Hijau kempen untuk pakatan rakyat



Oleh kerana Pakatan Rakyat begitu berdedikasi dalam menghalang sebarang bentuk radiasi adalah ini dirasmikan kempen........

MARI BUANG BARANGAN RARE EARTH (khas untuk pakatan haram sahaja)

Barangan-barangan yang perlu dibuang terdiri dari

1.Telefon mudah alih (Lagi mahal lagi bagus)

2.Komputer atau komputer riba


3.Segala jenis barang elektronik yang dijangka mampu menghasilkan radiasi




Yang ni lagi satu paling banyak guna rare earth ni yang banyak pakai tokey-tokey kaya je jimat minyak katakan.

4.Kereta hybrid



P/S: Apa macam pencacai pakatan haram ada bran ker buang barang-barang radiasi ni. hehehehe

Wajib Baca !!! Definisi sebenar Radiasi



Semalam tercetusnya himpunan yang tak berapa nak hijau sambil ada disesetengah tempat mencetuskan perbalahan akibat dari mulut lancang Ketua menterinya di Padang Kota.

Mari saksikan video ini



Tetapi yang PB tak faham yang ramai-ramai duk jerit Anti Lynas tu tahu ke definasi sebenar radiasi atau main jerit je sambil sambil skodeng amoi pakai skirt pendek


Mari kita kenal dulu apa maksud radiasi sebelum jerit-jerit ye

Akhir-akhir ini kita selalu dimomokkan dengan perkara yang bercanggah dengan fakta terutama orang yang mempunyai kepentingan politk. Rakyat kita dengan mudah mempercayai bulat dengan apa yang gembar gemburkan tanpa mengkaji dulu kesahihan sesuatu perkara.

Hari ini kita akan bercakap tentang definisi sebenar radiasi. Radiasi bukanlah seperti lendiran hijau yang mengotori tanah dan tanaman seperti yang dipaparkan oleh wayang gambar hollywood tetapi definisi sebenar radiasi mempunyai pelbagai peringkat dari tahap terendah hingga lah tahap tertinggi


Berikut adalah definisi sebenar radiasi:
Cahaya


Cahaya, atau cahaya yang nampak, adalah rentang yang sangat sempit daripada panjang gelombang radiasi elektromagnetik yang dapat dilihat oleh mata manusia (sekitar 400-700 nm), atau sehingga 380-750 nm . Secara lebih luas,. Ahli fizik mendefinisasikan lihat cahaya sebagai radiasi elektromagnetik dari semua panjang gelombang, baik terlihat atau tidak.

Inframerah

Inframerah (IR) cahaya adalah radiasi elektromagnetik dengan panjang gelombang antara 0,7 mikrometer dan 300, yang setara dengan rentang frekuensi antara 1 dan sekitar 430 thz.
Panjang gelombang IR lebih panjang daripada cahaya yang nampak, tetapi lebih pendek dari radiasi gelombang mikro Terahertz. Sinar matahari memberikan radiasi hanya lebih dari 1 kilowatt per meter persegi di permukaan laut. Dengan tenaga ini, 527 watt adalah radiasi infra merah, 445 watt adalah cahaya, dan 32 watt adalah radiasi ultraungu. Gelombang Mikro

Gelombang Mikro adalah gelombang elektromagnet dengan panjang gelombang bermula daripada sepanjang satu meter hingga lah yang pendek sebagai satu milimeter, atau setara, dengan frekuensi antara 300 MHz (0.3 GHz) dan 300 GHz. Definisi yang luas merangkumi sumber UHF dan EHF (gelombang milimeter), dan pelbagai menggunakan batasan yang berbeza.Dalam semua kes., Gelombang Mikro termasukdi dalam band SHF minimum kebawah (3 hingga 30 GHz, atau 10 hingga 1 cm), dengan sering diletakkan batas bawah dalam 1 GHz (30 cm), dan ke atas kira-kira 100 GHz (3mm). Gelombang radio

Gelombang radio adalah jenis radiasi elektromagnetik dengan panjang gelombang dalam spektrum elektromagnet lebih lama dari sinar inframerah. Seperti semua gelombang elektromagnetik lain, ia melakukan perjalanan dengan kelajuan cahaya. gelombang radio yang terjadi secara semulajadi berlaku disebabkan oleh petir, atau dengan objek astronomi. gelombang radio buatan-yang dihasilkan digunakan untuk komunikasi radio tetap dan telefon bimbit, penyiaran, radar dan sistem navigasi, komunikasi satelit, jaringan komputer dan aplikasi lain yang tak terhitung. Frekuensi yang berbeza daripada gelombang radio mempunyai ciri-ciri gelombang yang berbeza di atmosfera bumi.

Frekuensi paling rendah (VLF)

Frekuensi paling rendah atau VLF merujuk pada frekuensi radio (RF) berkisar dari 3 hingga 30 kHz.Hanya sangat isyarat sederhana digunakan, seperti untuk navigasi radio. Juga dikenali sebagai band myriametre atau gelombang myriametre sebagai julat panjang gelombang 10-1 myriametres (unit metrik usang sama dengan 10 kilometer)

Frekuensi sangat rendah (ELF)

Frekuensi sangat rendah (ELF) adalah istilah yang digunakan untuk menggambarkan frekuensi radiasi 3-30 Hz. Dalam ilmu atmosfera, sebuah definisi alternatif biasanya diberikan, dari 3 Hz hingga 3 kHz. Dalam ilmu magnetosfera berkaitan, ayunan elektromagnet frekuensi rendah (pulsations terjadi di bawah ~ 3 Hz) dianggap terletak dalam julat Ulf, yang demikian juga ditakrifkan berbeza dari ITU Radio Bands.


Sinaran terma (panas)

Radiasi terma, sinonim umum untuk infra-merah, adalah proses di mana permukaan benda memancarkan tenaga panas dalam bentuk gelombang elektromagnet. Radiasi infra merah dari alat pemanas rumah atau pemanas elektrik adalah contoh dari radiasi terma, seperti bahang dan cahaya (IR dan terlihat gelombang EM) yang dikeluarkan oleh sebuah bola lampu pijar bersinar. Sinaran terma dihasilkan ketika panas dari gerakan zarah-zarah bercas dalam atom ditukarkan menjadi radiasi elektromagnetik. Frekuensi gelombang yang dipancarkan dari radiasi terma adalah edaran kebarangkalian bergantung hanya pada suhu, dan untuk benda hitam diberikan oleh undang-undang radiasi Planck. Undang-undang Wien memberikan frekuensi paling mungkin dari radiasi yang dipancarkan, dan undang-undang Stefan-Boltzmann memberikan intentisiti panas.

Sinaran jasad hitam

Radiasi benda hitam adalah radiasi dari radiator ideal yang dipancarkan pada suhu apa pun jumlah maksimum yang mungkin radiasi pada suatu panjang gelombang tertentu. Sebuah benda hitam juga akan menyerap radiasi secara se-maksimum mungkin pada setiap panjang gelombang tertentu. Sinaran yang dipancarkan meliputi seluruh spektrum elektromagnet dan intentisiti (kuasa / unit-kawasan) pada frekuensi yang diberikan ditentukan oleh undang-undang radiasi Planck. Sebuah benda hitam pada suhu pada atau di bawah suhu bilik dengan demikian akan muncul benar-benar hitam kerana tidak akan memantulkan cahaya apapun. Secara teorinya benda hitam memancarkan sinaran elektromagnet di seluruh spektrum dari jalur frekuensi yang sangat rendah radio untuk x-ray. Frekuensi radiasi benda hitam adalah tahap maksimum dibenarkan oleh undang-undang Wien's.




Radiasi Global



Dalam perubatan


Sinaran dan zat radioaktif yang digunakan untuk diagnosis, rawatan, dan penyelidikan. X-ray, misalnya, melalui otot dan rangkaian perisian lain tetapi dihentikan oleh bahan padat.Sinar-X membolehkan doktor untuk mencari tulang patah dan untuk mencari kanser yang mungkin tumbuh dalam tubuh. Doktor juga mendapati penyakit tertentu dengan menyuntikkan zat radioaktif dan pemantauan radiasi yang dilepaskan sebagai bergerak zat melalui tubuh. Sinaran yang digunakan untuk rawatan kanser disebut radiasi pengion kerana bentuk ion pada sel-sel daripada rangkaian melewati kerana dislodges elektron daripada atom. Hal ini dapat membunuh sel atau menukar gen sehingga sel tidak dapat tumbuh. Bentuk lain dari sinaran seperti gelombang radio, microwave, dan jalur cahaya disebut non-ionizing . Mereka tidak mempunyai tenaga banyak dan tidak mampu untuk pengionan sel.
Dalam komunikasi

Semua sistem komunikasi moden menggunakan bentuk radiasi elektromagnetik. Variasi intensiti radiasi merupakan perubahan dalam suara, gambar, atau maklumat lain yang sedang dihantar. Misalnya, suara manusia boleh dihantar sebagai gelombang radio atau ketuhar dengan membuat gelombang berubah-ubah sesuai dengan variasi suara.

Dalam ilmu

Para penyelidik menggunakan atom radioaktif untuk menentukan umur bahan yang dulu sebahagian daripada organisma hidup. Usia bahan tersebut boleh dianggarkan dengan mengukur jumlah karbon radioaktif mengandungi dalam proses yang disebut radiokarbon. Saintis Alam sekitar menggunakan atom radioaktif atom dikenali sebagai penanda untuk mengenalpasti pusat pencemaran melalui persekitaran.

Sinaran digunakan untuk menentukan komposisi bahan dalam proses analisis pengaktifan neutron disebut. Dalam proses ini, para saintis mengenalpasti sampel suatu zat dengan zarah yang disebut neutron. Beberapa atom dalam sampel menyerap neutron dan menjadi radioaktif. Para saintis boleh mengenalpasti unsur-unsur dalam sampel dengan mempelajari radiasi yang dipancarkan.



Jadi berikut adalah maksud sebenar radiasi. Jika hendak diikutkan seluruh persekitaran kita mempunyai radiasinya termasuk lah komputer, telefon pintar dan pelbagai gajet yang amat mengagumkan kerana semua ini memerlkan nadir bumi atau pun rare earth sebagai bahan asasnya...


Oh ye sebelum tu jom kita tengok kilang pemprosesan Nadir Bumi di China kerana mereka ialah negara tunggal yang memproses Nadir Bumi.




P/S: Agak-agak Agensi Atom Kebangsaan ada tak buat pemeriksaan kat kilang ni...???

Sabtu, 25 Februari 2012

Wajib Baca !!! Kes Khalwat Badrul Dengan Ipar ? Taktik Pakatan Divert Isu Penubuhan Kedutaan Israel !


Tiba-tiba, kes khalwat Badrul Amin ni meletup bagai BOM ATOM. Isu ni disambut baik oleh semua blogger PRO BN/UMNO termasuk portal-portal media termasuk la aku sekali terlibat.

Sepanjang malam aku monitor isu ni, semua dan tiada yang ketinggalan mainkan isu ni. Lama juga aku berfikir, macam mana impak berita ni berjaya dalam 1 malam. Agak musyhkil la juga.

Isu yang paling panas sebelum isu khalwat ni adalah isu Anwar yang menyokong Israel, Anwar punca dagangan Malaysia-Israel 1996, kes Isu Pasir Selangor, Bayan Mutiara, Undersea Tunnel dan kacau bilau PAS Kedah.

Bila aku teliti semula momentum ni, ianya seolah cuba nak tenggelamkan issue yang ada yang mana lebih penting dari isu khalwat.

Hampir tenggelam isu pejabat kedutaan Israel di Malaysia. Eh, dengar cerita Badrul Amin dan pasangan khalwatnya ada hubungan IPAR. Ye ke ? Ipar pun nak tibai juga ke ???

Ibu pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Petaling Jaya dekat sini boleh dianggap sebagai kedutaan tidak rasmi bagi Israel selagi Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak menarik balik kenyataannya menyokong sebarang usaha menjaga keselamatan negara itu.


Naib Pengerusi Unit Pidato Pemuda Barisan Nasional (BN), Arman Azha berkata, ibu pejabat parti itu akan terus dilabel sedemikian sekiranya Anwar selaku Penasihat PKR tidak memohon maaf secara terbuka ekoran kenyataannya itu pada akhir Januari lalu.


"Anwar perlu segera memohon maaf dan tarik balik kenyataannya itu jika tidak mahu terus dilabel seperti itu.


"Beliau bukan sahaja perlu memohon maaf kepada UMNO serta sesetengah pihak yang tidak setuju dengan kenyataannya itu, tetapi juga kepada seluruh rakyat yang marah dengan tindakannya itu.


"Anwar boleh membuat sebarang kenyataan selagi ia tidak menggugat hubungan baik Malaysia dengan negara Islam lain. Namun, tindakannya menyokong negara yang melakukan kekejaman terhadap rakyat Palestin, itu bukan sepatutnya," katanya di sini hari ini.


Beliau berkata demikian ketika ditemui pada kempen mengumpul tandatangan sebagai membantah tindakan Anwar itu di perkarangan kompleks beli-belah Sogo di sini hari ini.


Kempen anjuran Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM) serta beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) itu menyaksikan lebih 200 tandatangan berjaya dikumpul dalam tempoh kurang sejam.


Beberapa pelancong asing dan masyarakat pelbagai kaum turut menurunkan tandatangan mereka sebagai sokongan terhadap usaha mendesak Anwar menarik balik kenyataan yang dibuat dalam satu wawancara bersama The Wall Street Journal (WSJ).


Sementara itu, Presiden PVTM, Mohd. Ali Baharom berkata, kenyataan tersebut bukan sahaja menyinggung perasaan masyarakat, malah turut menyebabkan bekas anggota tentera rasa terkilan dan terhina.


"Kami sebagai bekas tentera dan komando amat kecewa dengan tindakan itu kerana kami memahami kesengsaraan rakyat Palestin selama ini akibat kezaliman rejim Yahudi itu," katanya.


Tambah Mohd. Ali, kain rentang tandatangan itu akan diserahkan kepada kepimpinan Pas minggu depan untuk membuktikan rasa tidak puas hati di kalangan masyarakat terhadap Anwar.


"Ia sebagai memberi kesedaran kepada Pas agar tidak menyokong segala tindak-tanduk yang dilakukan rakan sekutu mereka terutama Anwar," katanya. - Utusan

Apakah kita bakal lihat secara rasmi Israel buka pejabat kedutaan di Putrajaya jika Pakatan Haram Jadah memerintah ???

Fikir lah rakyat Malaysia, mahukah tanah bertuah ini ditakluk Israel seperti Palestine ? Mahukah kuburan kita di kencing anak cucu kita kerana tidak berjaya pertahan bumi Tanah Melayu bertuah ini ???

Sumber: KitaGempur.Com

Jom layan video ni pentauliahan Ahli kelab KTBO



P/S: Takkan kita semua dah lupa kota sapa yang mentauliahkan 'Imam Mahdi' kepada Mat Israel. Kehkehkehkeh....

Gempar !!! Khalid gereja kata BN jangan pura-pura tidak sokong Israel?


Khalid Samad hari ini mengatakan supaya kerajaan BN supaya jangan berpura-pura tidak menyokong Israel.

Petikan dari Utara News


Kerajaan Barisan Nasional diseru untuk menghentikan sikap hipokrasi dan double standard berhubung isu hubungan dagangan dengan negara haram Israel.

Demikian tegas Timbalan Pesuruhjaya Pas Selangor, Khalid Samad yang mendakwa penjelasan Kerajaan Pusat berhubung isu kapal Israel yang berlabuh di Pelabuhan Klang tidak boleh diterima sama sekali.

"Lebih-lebih lagi dalam keadaan kononnya negara Malaysia adalah juara memperjuangkan nasib rakyat Palestin dan kononnya Malaysia tidak ada sebarang hubungan diplomatik dengan Israel.

"Jadi kita sangat terkejut dengan pendedahan kapal Israel yang biasa berlabuh di Pelabuhan Klang," ujar Khalid sambil menambah alasan anak kapal Israel tidak dibenarkan menjejakkan kaki di pelabuhan sebagai penjelasan 'main-main' oleh Kerajaan Umno/BN.

Lebih mengejutkan, Malaysia berada di kedudukan bawah 20 bagi negara-negara yang mempunyai hubungan dagangan dengan Israel, beritahu Khalid dalam sidang medianya pagi tadi.

"Rekod ini adalah berdasarkan laporan yang telah didedahkan oleh beberapa pihak dan ia membuktikan bahawa Malaysia merupakan rakan dagangan yang 'kuat' dengan Israel.

"Dan antara produk terpenting ialah minyak kelapa sawit. Saya percaya peneroka-peneroka Felda akan merasa dikhianati kerana tanpa disedari hasil mereka menjadi bahan dihantar ke Israel," jelas Khalid yang juga merupakan Ahli Parlimen Shah Alam.

Sehubungan itu, Khalid mendesak agar BN menghentikan sikap kepura-puraan mereka berhubung isu Israel-Palestin seterusnya melaksanakan tiga perkara sekiranya benar Kerajaan Pusat menghormati aspirasi rakyat Palestin seperti yang selalu dilaungkan mereka.


YB Parasit ni tahu ke apa yang dia cakap atau dia ni main taruk je

Untuk pengetahuan YB Parasit ini, berikut adalah penjelasan kapal ZIM berada di Pelabuhan Klang KLIK SINI

Dan lagi satu Malaysia tak pernah ada hubungan diplomatik dengan Israel cuba bukak passport YB tengok dalam dia ada tak ni



Dan Malaysia tidak ada kedutaan Israel iaitu lambang diplomatik dan kerjasama antara negara

P/S:Jangan cakap saje tahu tapi apa pun tak boleh pakai

Khamis, 23 Februari 2012

Gempar !!! Datuk Zahid Hamidi berucap di Israel??



Gempar apabila gambar Datuk Zahid Hamidi dikatakan sedang berucap di Israel didedahkan oleh facebooker pakatan pembangkang




Tetiba beliau dikantoikan oleh facebooker pro kerajaan



Beliau dikantoikan apabila facebooker mesra kerajaan telah terjumpa gambar yang sebenarnya.

Kalau korang nak tau mamat mana yang terkantoi tu KLIK SINI

P/S: Budak belum sunat pun tau gambar kat atas sekali tu edit...kahkahkahkah

Wajib Baca !!! Dasar bercelaru Pakatan Haram untuk kakitangan awam

Sikap bercelaru yang ditunjukkan oleh Pakatan Haram dalam menarik sokongan pengundi sektor awam dilihat tindak konsisten dengan kenyataan yang berbeza-beza dari setiap parti

Kenyataan dari Nurul Izzah


Nurul Izzah dalam kenyataannya semalam agar kerajaan menuruti saranan CUEPACS dalam hal kenaikan gaji untuk kakitangan awam

Saranan tersebut akan meibatkan kenaikan dari RM 700 hingga 2500 untuk kakitangan awam dari Gred 1 hingga 54

Tetapi berlainan pula apa yang dicadangan oleh DAP


Pada 1 November lalu, dalam siaran akhbar Sin Chew Daily, Tony Pua mneyatakan kesedia pakatan untuk mengurangkan kakitangan sekiranya pakatan memerintah kerana asas pengurangan adalah disebabkan oleh faktor kos semasa dan kenaikan yang bakal ditanggung

Seorang mahu tambah kos dan seorang lagi mahu kurangkan kos pakatan apa ni?

Adakah sebenarnya tiada pakatan dalam pakatan berikut kenyataan yang bercelaru yang mewakili parti sendiri.

Kenyataan dari Tony Pua

Tony Pua berkata, Pakatan akan menggalakkan kakitangan awam yang sudah tua dinasihatkan berhenti kerja. Ia akan ambil contoh cara negera China bagaimana mereka kurangkan kakitangan awam termasuk kakitangan awam yang kurang berprestasi. Kakitangan awam yang diberhentikan ini akan mendapat pampasan separuh gaji, supaya pihak kerajaan dapat kurangkan bebanan dan tanggungan kos untuk membayar gaji kakitangan awamnya.


P/S:Mahukah kita pakatan yang bercelaru memerintah negara kita fikir-fikirkan lah

Panas !!! Ini jawapan Tun Mahathir mengenai suratnya kepada Ehud Barak


IPOH - Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui bahawa kerajaan Malaysia semasa pentadbirannya menolak hubungan Malaysia dengan Israel dan jawapan itu diberikan melalui sepucuk surat kepada Perdana Menterinya Ehud Barak.

Beliau menjelaskan surat daripada Israel pada ketika itu adalah mahu Malaysia menukar pendirian mengenai hubungan antarabangsa dengan Israel.

"Saya menjawab balik mengatakan Malaysia tidak akan ada apa-apa hubungan dengan mereka (Israel) selagi mereka tidak mengiktiraf kedudukan rakyat
Palestin," katanya kepada pemberita selepas menghadiri perasmian Jelajah Keamanan Wakaf Water4Gaza di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika ditanya dakwaan pelbagai blog pembangkang pada masa sekarang mengenai sepucuk surat yang diutuskannya semasa menerajui
pentadbiran Malaysia ketika itu, kepada Israel.

Dr Mahathir yang juga Presiden Yayasan Keamanan Global Perdana (PGPF) berkata bagaimanapun kerajaan Malaysia tidak membenarkannya menyiarkan surat
berkenaan walaupun beliau mahu berbuat demikian.

Katanya, beliau membalas semula surat berkenaan dengan mengatakan hubungan dengan Israel tidak mungkin terjalin sekiranya mereka masih berkelakuan sebagai pengganas.

Dr Mahathir berkata tidak ada sebarang sebab Malaysia boleh menyokong Israel kerana tindakan rejim Yahudi adalah lebih ganas daripada pengganas.

"Dia (Israel) bom Iraq sebelum ada perang, dia tidak peduli untuk langgar undang-undang dunia, dia tidak peduli sebab ada Amerika akan sokong...Kita mahu
pertahankan orang yang diserang bukan orang yang menyerang," katanya.

Beliau juga menjelaskan bahawa Malaysia tidak mengeksport atau mengimport barangan atau produk dari Israel dan tidak menafikan sekiranya terdapat barangan
atau produk Israel masuk ke negara ini, ia adalah kerana peranan orang ketiga.

"Kita tidak boleh menentukan, sebelum ini kita tidak ada hubungan Afrika Selatan, tetapi pihak lain beli getah daripada kita dan jual kepada Afrika
Selatan.

"Demikian juga isu minyak kelapa sawit, minyak kita dibeli oleh pihak ketiga dan kemudian mereka jual...saya tahu yang masuk ke negara ini adalah buah pisang
kaki. Ia tidak dilabel dari Israel tapi masuk melalui Singapura, orang Singapura bawa masuk ke Malaysia, tapi kita tidak ada hubungan diplomatik dengan Israel,"
katanya.

Terdahulu ketika berucap, Dr Mahathir berkata tindakan berperang dan membunuh bagi menyelesaikan konflik antara dua pihak merupakan satu jenayah yang
besar dan jika masyarakat dunia membenarkan perkara itu terjadi maka dunia tidak akan aman.

"Tindakan berperang dan pembunuhan beramai-ramai bagi menentukan pihak mana yang menang adalah satu pendekatan primitif...apakah ini menunjukkan manusia itu bertamadun. Manusia bertamadun tidak akan membunuh untuk selesaikan konflik," katanya.

Tindakan berperang untuk menyelesaikan konflik antara dua pihak terjadi pada zaman primitif kerana manusia pada masa itu berfikiran cetek dan tidak tahu cara
menyelesaikan masalah.

Beliau berkata dalam dunia moden sekarang dengan terdapat lebih kurang 200 negara yang menganggap mereka sebagai bertamadun namun ada antaranya masih
menerima peperangan sebagai penyelesaian konflik.

Pada majlis berkenaan PGPF menerima lapan replika cek dengan jumlah keseluruhan RM282,158 untuk program Jelajah Keamanan Wakaf Water4Gaza daripada
pelbagai badan sukan negeri, pertubuhan parti politik, jabatan dan agensi kerajaan serta kerajaan negeri Perak.

Program Jelajah Keamanan Wakaf Water4Gaza diadakan bagi membantu menyalurkan sejumlah 1.5 juta botol air mineral kepada penduduk Palestin yang menderita
kekurangan bekalan air bersih akibat sekatan dan pemusnahan sistem pembetungan serta loji penapisan air di Gaza oleh rejim Zionis. - Bernama

P/S: Tun tak pernah iktiraf Israel lain la ada orang tu yang menyokong keselamatan Israel hehehehe

Wajib Baca !!! Permohonan Mat Sabu Ketepikan Kes Fitnah Ditolak Mahkamah


GEORGETOWN, 22 FEB : Mahkamah Tinggi Georgetown hari ini menolak permohonan Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu untuk mengetepikan kes fitnah mengenai isu komunis Bukit Kepong terhadapnya.

Beliau didakwa memfitnah anggota polis berkenaan dan keluarga mereka di Bukit Kepong, dalam satu ceramah di Tasek Gelugor Ogos tahun lepas.

Hakim Mohd Amin Firdaus Abdullah dalam membuat keputusan itu juga menolak permohonan pihak pembelaan untuk menangguhkan kes bicara itu sehingga rayuan dikemukakan di Mahkamah Rayuan.

Hakim itu memerintahkan perbicaraan kes itu diteruskan di Mahkamah Sesyen, Butterworth. Mohamad Sabu, 57, atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu, memohon mengetepikan pertuduhan itu pada Januari lepas.

Pada 21 September tahun lepas, Mohamad Sabu dari Guar Petai, Tasek Gelugor, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen, Butterworth dan meminta dibicarakan.

Pertuduhan berkenaan mengikut Seksyen 500 Kanun Keseksaan membawa hukuman penjara dua tahun atau denda atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Beliau didakwa memfitnah anggota polis berkenaan dan keluarga mereka yang mempertahankan diri dalam serangan pengganas komunis di Balai Polis Bukit Kepong pada 23 Februari 1950, dengan mengetahui bahawa tohmahan yang dibuat akan
merosakkan nama baik anggota polis dan keluarga mereka.

Mohamad Sabu didakwa melakukan kesalahan itu dalam ucapan kepada orang ramai pada 10 malam hingga 12 tengah malam 23 Ogos tahun lepas di hadapan Pusat Asuhan Tadika Islam Al-Fahmi, Markas Tarbiyah Pas, Padang Menora, Tasek Gelugor.

Sementara itu, peguam yang mewakili Mat Sabu, Muhammed Hanipa Maidin ketika ditemui pemberita berkata pihaknya akan memfailkan rayuan ke atas keputusan Mahkamah Tinggi itu.

Pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Suhaimi Ibrahim dan Yusaini Amer Abd Karim.

Sumber: Antara Pos

P/S: Dah sedap kutuk dan fitnah para pejuang bukit kepong lagi mahu suruh mahkamah tolak permohonan fitnah dia puihhhhh

Rabu, 22 Februari 2012

Al-Fatihah buat adik Faris Nur Daniel semoga rohnya dicucuri rahmat


Salam Mazidul, Faris telah pergi buat selama-lamanya. Mohon maklumkan kepada semua, wang sumbangan telah mencukupi untuk menjelaskan bil hospital'

Itu pesanan ringkas dihantar kepada saya oleh ayah Faris pada jam 10.18 pagi tadi.

Takziah Sham, Zuraine dan ahli keluarga.

Ternyata Allah lebih sayangkan Faris Nur Daniel, di syurgalah tempat anak itu, InsyaAllah.

Mewakili keluarga Faris, saya ingin merakamkan ucapan jutaan terima kasih kepada setiap pembaca blog ini dan semua sudi menyumbang, membantu membiayai kos rawatan arwah sewaktu dirawat selama 23 hari.


Al-Fatihah.


P/S: Terima kasih kepada media dan blogger yang telah banyak menyebarkan maklumat untuk membantu adik ini. Kita hanya merancang tuhan menentukan semoga rohnya dicucuri rahmat

AL-FATIHAH

Malaysia Berdagang Dengan Israel Mitos Ciptaan JinggaY 13 !!!

Rupanya si Jingga 13 yang amat BODOH !

Kumpulan Jingga 13 yang 'mesra-PKR' baru-baru ini membuat sidang akhbar dan menggemparkan seluruh negara apabila mendakwa Malaysia mempunyai hubungan dagang dengan Israel.

Lebih menghangatkan dakwaan tersebut, Jingga 13 begitu yakin dengan kebenaran dakwaan mereka itu dengan mengemukakan gambar, video dan beberapa dokumen bagi membuktikan tuduhan tersebut.

Semalam, Jingga 13 yang diketuai oleh Fariz Musa tampil menunjukkan bukti-bukti tersebut kepada Malaysiakini.com yang menunjukkan kapal-kapal yang dimiliki sebuah syarikat yang dikuasai kerajaan Israel mempunyai akses bebas ke Westport, Pelabuhan Klang.

Mereka mengemukakan dokumen dari Jabatan Kastam DiRaja Malaysia (KDRM) di West Port, Klang,dan syarikat Zim Integrated Shipping Services Ltd, yang menunjukkan bahawa kapal Zim Atlantic dan Zim USA yang berlabuh di situ pada 16 Februari lalu yang datangnya dari pelabuhan Ashdod, Israel.

Namun malangnya, portal Selangor Daily Dot Com yang lebih teliti dalam penyiasatan mereka berkenaan tuduhan itu mendapati bahawa tuduhan Jingga 13 dan Fariz Musa itu tidak benar dan memalukan kumpulan itu sendiri.

Hasil penyiasatan menyeluruh portal berkenaan, kapal-kapal Zim Atlantic dan Zim USA itu bukanlah sebuah syarikat yang dikuasai Israel dan ia merupakan sebuah syarikat perkapalan yang berpengkalan di Liberia.

Menurut Selangor Daily, amat mudah untuk mengenali negara asal kapal-kapal di tengah lautan dengan berpandukan bendera yang berkibar di bahagian buritan kapal (wheel bridge) dan kapal-kapal yang dimaksudkan Jingga 13 itu jelas mengibarkan bendera Liberia.

Laman portal itu turut mendapatkan maklumat dari sebuah laman web berkaitan kapal-kapal dagang antarabangsa, Marinetraffic, di http://www.marinetraffic.com untuk mencungkil maklumat untuk menyokong fakta tersebut.

Antara fakta lain yang kemukakan oleh Selangor Daily ialah tulisan "Monrovia" di buritan kapal Zim USA dan Zim Atlantic yang jelas menunjukkan ia di daftarkan di Monrovia iaitu sebuah bandar perlabuhan terkenal yang terletak di Liberia.

Menurut peta dunia, belum ada lagi kawasan, tempat, daerah atau negeri yang bernama "Monrovia" di Israel.

Dipercayai juga bahawa kapal-kapal dari Liberia tersebut sebenarnya telah singgah di pelabuhan Ashdod di Israel bagi menurunkan barang-barang dagangan sebelum dikatakan berlepas ke Asia Tenggara bagi meneruskan jadual perjalanan mereka.

Persoalannya, apakah Malaysia wajar untuk tidak membenarkan mana-mana syarikat berdagang atau berurusniaga dengan Israel untuk masuk berniaga di negara ini?

Jika begitu, berapa banyak syarikat yang akan disekat dari masuk ke negara ini memandangkan mereka turut memasarkan produk mereka di Israel?

Jika kita lihat dan teliti di pusat membeli belah, kedai-kedai runcit, pasaraya-pasaraya serta lain-lain premis perniagaan di Malaysia, begitu banyak sekali syarikat yang memasarkan produk mereka di Israel.

Apakah kita fikir jenama-jenama antarabangsa seperti Levi's, Adidas, Nike, Dunhill, Marlboro, Apple, Microsoft, Blackberry, Nokia, Titus, Ferrari, Peugeot, dan banyak lagi produk terkemuka hanya terdapat di Malaysia dan tidak di Israel?

Dan sekiranya kita menyekat kemasukan syarikat-syarikat terkenal itu ke negara ini, apakah akan terjadi kepada pertumbuhan ekonomi Malaysia?

Sewajarnya, Jingga 13 perlu berfikir beribu-ribu kali untuk menyebarkan berita fitnah sebegitu supaya tidak lagi memalukan mereka di kemudian hari dan perlu juga diingatkan bahawa mereka juga dipercayai beragama Islam yang melarang umatnya menabur fitnah. – Mynewshub.my

Selasa, 21 Februari 2012

Gempar !!! Anwar kata WSJ tak silap,Beliau memang Pro Israel


Seperti dijangka, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak akan menyaman The Wall Street Journal (WSJ) berhubung kenyataannya mengenai sokongan terhadap keselamatan Israel sebagaimana disiarkan pada 26 Januari lalu meskipun Majlis Syura Ulama Pas sebelum ini menggesa Ketua Pembangkang itu berbuat demikian jika kenyataannya diputar-belitkan oleh media berkenaan.

Sambil mendakwa Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mendengar dan memahami penjelasannya dalam pertemuan selama satu jam hari ini, beliau berkata, WSJ tidak melakukan kesalahan kerana ia turut menyiarkan kenyataannya mengenai syarat-syarat yang perlu dipatuhi oleh rejim zionis dalam memenuhi aspirasi rakyat Palestin.

Berbanding laporan media arus perdana, beliau mendakwa kesemuanya hanya menyentuh kenyataannya mengenai sokongan untuk melindungi keselamatan Israel sahaja tanpa menyiarkan syarat yang perlu dipatuhi oleh negara zionis tersebut.

‘‘Saya terangkan kepada Nik Abdul Aziz bahawa kenyataan saya dalam WSJ turut memberi penekanan mengenai contingent yang perlu dipatuhi oleh Israel dan bukan seperti mana yang disebut dalam akhbar arus perdana.

‘‘Saya faham pendirian Pas dalam soal Palestin-Israel ini yang mana mereka cukup tegas dan keras. Saya juga beri penjelasan jangan ada salah tafsiran tentang pengiktirafan Israel kerana perkara itu tidak harus berbangkit selagi syarat-syarat tidak dipatuhi,’’ katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan kira-kira satu jam bersama Nik Abdul Aziz serta Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man di sebuah hotel di sini, hari ini.

Pada pertengahan bulan ini, Nik Abdul Aziz meminta Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu membuat kenyataan terbuka sama ada mahu menarik balik sokongan terhadap Israel atau pun menyaman WSJ.

Desakan tersebut merupakan ketetapan yang dibuat selepas ahli jawatankuasa tertinggi parti itu dan Majlis Syura Ulama Pas mengadakan mesyuarat di sini baru-baru ini.

Nik Abdul Aziz berkata, rakyat mahu mengetahui perkara sebenar kerana ia telah menjadi isu yang diketahui umum selepas disiarkan WSJ baru-baru ini.

Menjawab satu soalan sama ada wujud perbezaan antara beliau dan Pas mengenai isu Palestin, Anwar mengakui terdapat sedikit perbezaan.

“Cuma sedikit sahaja iaitu dari segi penekanan. Pas sentiasa konsisten bahawa mereka sama sekali tidak akan mengiktiraf kewujudan Israel sama ada dalam sudut pandangan, fikiran malah dalam bentuk rundingan sekalipun.

‘‘Saya pula menyokong keputusan yang diambil Hamas dan Fatah untuk bertegas terhadap syarat-syarat yang dikenakan dan seterusnya menyambung rundingan,’’ katanya.

Berhubung contingent yang dimaksudkannya seperti mana disiarkan oleh WSJ itu Anwar berkata, terdapat empat perkara iaitu pengunduran tentera Israel daripada wilayah Palestin dan Arab; hentikan keganasan; hentikan kepungan terhadap Gaza dan iktiraf Baitul Muqaddis.

Sementara itu Nik Abdul Aziz dalam status terbaru Facebooknya hari ini menegaskan bahawa pendirian Pas dalam isu Palestin jelas iaitu parti tersebut tidak sesekali mengiktiraf walaupun seinci hak Yahudi terhadap bumi Palestin yang telah dirampas.

‘‘Berbeza atau tidak dengan sesiapa, Pas tetap dengan pendirian ini,’’ ujarnya.

Sumber: KitaGempur.com

P/S:Abis sapa yang salah Pok Nik yang salah ker?

Isnin, 20 Februari 2012

Gempar !!! Kali ni kapal Israel pulak berlabuh di Port Klang

Lagi-lagi cerita tentang hubungan Israel - Malaysia . Terbaru mengenai pendedahan kapal ZIM USA dan ZIM ATLANTIC yang berlabuh di Port Kelang pada pertengahan Februari 2012. Seperti yang kita tahu, Malaysia memang tak mempunyai hubungan diplomatik dengan Israel,cuma kejadian dua kapal milik syarikat Israel berlabuh di Port Klang buatkan ramai orang tertanya-tanya. Semua orang tahu, orang Jews ni bangsa yang cerdik, kalau diaorang tak dapat berniaga secara terus , diaorang akan gunakan proksi . Analogi proksi ialah macam syarikat2 di Malaysia yang kononnya milik penuh bumiputera tetapi sebenarnya ada taiko lain di belakang untuk masuk tender-tender yang dikhaskan untuk bumiputera saja.



Jadi itulah sebenarnya dibuat oleh syarikat ZIM ni, diaorang daftarkan syarikat/kapal2 di negara lain yang ada hubungan diplomatik dengan Malaysia, samada dengan nama syarikat yang asal atau diubah . Dasar kerajaan hanya menghalang syarikat dan kapal2 yang didaftarkan di Israel , sekiranya syarikat2 milik Israel ini berdaftar di negara lain, maka syarikat2 berkenaan dianggap berasal dari negara yang didaftar. Macam kes ZIM USA dan ZIM ATLANTIC , memang terang2 kapal ini berdaftar di Liberia jadi secara teknikalnya tiada sebab untuk kerajaan menghalang kapal yang berdaftar dari Liberia ni untuk berlabuh di Port Kelang. (sumber ZIM USA) (sumber ZIM ATLANTIC)


Sebenarnya syarikat-syarikat dari Israel ini dah lama menggunakan proksi di negara-negara yang tiada hubungan diplomatik untuk mengembangkan perniagaan mereka. Mereka boleh saja menggunakan proksi untuk membolehkan kegiatan perdangangan menjadi sah. Contoh mudah ialah bekas presiden ZIM Asia , Yigal Dafni , mempunyai 40 tahun pengalaman berurusan dengan negara yang tiada hubungan diplomatik dengan Israel contohnya Pakistan, UAE, Malaysia dan Indonesia. Beliau melakukan ini dengan menubuhkan syarikat luar pesisir di negara2 ini, untuk memudahkan urusan di negara2 ini Yigal Dafni juga memohon untuk mendapatkan kemudahan passport Singapore. (sumber)


Jadi kesimpulan mengapa kapal dagang ZIM USA dan ZIM ATLANTIC boleh berlabuh di Port Kelang ialah sebab kapal tu didaftar di Liberia dan bukannya Israel walaupun syarikat ZIM ni milik Israel. Nak tahu syarikat-syarikat lain di Malaysia yang ada kaitan dengan Israel ? Cuba check website ni. Punyala banyak produk yang berkaitan Israel ni ada dijual di Malaysia tapi tak pulak di buat kecoh ?



Sumber: BE DA MAN

Lagi satu ini penerangan yang PB jumpa dalam komen di Facebook

Mengiktiraf dgn menjalin persahabatan mahupun perdagangan adalah berlainan sama sekali. Nabi Muhammad SAW pn pernah ada hubungan dgn Yahudi. "Sesungguhnya Nabi SAW membeli makanan dari seorang Yahudi dengan pembayaran secara bertangguh, dan mencagarkan baju besi baginda SAW" (Riwayat al-Bukhari, no 2326, 2/841)
Tapi mengiktiraf negara Yahudi ni lain. Dlm Al-Quran dh nyatakan bangsa Yahudi ini adalah bangsa yg tidak bertanah
Mengiktiraf keselamatan negara Yahudi secara tak langsung mengiktiraf tanah Yahudi.

Peristiwa Nakhbah Palestin pada 15 Mei 1948 dimana negara haram Israel berjaya ditubuhkan sekali gus menafikan hak wilayah berdaulat Palestin melalui penipuan, rampasan, penindasan dan pembunuhan

P/S: Two State Solution hanya retorik semata-mata Negara Israel ialah Negara Palestin yang dirampas.Free Palestin

Ahad, 19 Februari 2012

Wajib Baca !!! Isu kecurian pasir MB Selangor usah main wayang


Isu curi pasir kembali menghangatkan politik dan pentadbiran negeri Selangor yang diterajui Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. Isu itu dibangkitkan oleh pengendali laman blog Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin yang mendakwa Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Seri Muda, Suhaimi Shafie bersama ADun Batu Caves, Amiruddin Shaari didakwa terlibat dengan skandal pasir. Isu penyelewengan pasir ini bukan baru kerana pernah dibangkitkan Ahli Parlimen Kapar dari PKR, S Manikavasagam, dua tahun lalu atas dakwaan yang sama melinatkkan anak syarikat kerajaan negeri, Kumpulan Semesta Sdn. Bhd (KSSB).

Selasa lalu, Timbalan Pengerusi Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar mendakwa pihaknya mempunyai dokumen serta bukti kukuh bagi membuktikan kegiatan penyelewengan pasir itu sememangnya berlaku. Menurut beliau, pihaknya tidak akan teragak-agak untuk mendedahkan segala bukti dan dokumen tersebut apabila tiba masanya nanti.

Pada sidang media, Abdul Khalid mahu Noh memberikan maklumat mengenai dakwaan itu kepada Transparency International (TI) dan KSSB. Pada masa yang sama, Noh yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani menegaskan pendirian tidak akan menerima cadangan Abdul Khalid itu dan menuntut Kerajaan Negeri mengadakan perbicaraan terbuka. Ikuti penjelelasan Noh mengenai isu tersebut.


Kerajaan Negeri mahu tubuhkan panel penyiasat untuk menyiasat penyelewengan pasir di negeri ini tetapi kenapa Datuk Seri mahu perbicaraan secara terbuka?

NOH: Isu penyelewengan pasir bukan isu baru yang sengaja ditimbulkan. Sebelum Raja Petra, seorang wakil rakyat dari PKR, S Manikavasagam pernah membangkitkan isu yang sama yang membabitkan penyelewengan anak syarikat kerajaan negeri, KSSB.

Malah Jawatankuasa Pilihan Khas Me­ngenai Keupayaan, Ke­ber­tang­gung­jawaban dan Ketel­usan Selangor (Sel­­cat) juga pernah menjalankan per­bicaraan berhubung isu pasir ini. Eko­ran dakwaan tersebut, kerajaan negeri mengadakan sesi pendengaran awam Selcat pada tahun 2010. Tetapi saya difahamkan, sudah satu tahun lebih isu berkenaan masih lagi tergantung dan tidak ada sebarang kata putus.

Jadi, kita pertikaikan mengapa keadaan ini berlaku. Kerajaan Negeri tubuhkan Selcat kononnya atas dasar ketelusan. Tetapi kenapa pendengaran awam mengenai dakwaan penye­lewengan pasir dua tahun lalu masih tergantung, senyap begitu sahaja. Jika begini keadaannya, Kerajaan Negeri seolah-olah mewujudkan Selcat itu hanya untuk menutup kelemahan mereka, untuk tujuan politik.

Kemungkinan tindakan menangguhkan Selcat itu adalah untuk menyekat Adun Barisan Nasional (BN) membangkitkan isu perlombongan pasir pada Sidang Dun. Selcat digunakan untuk menutup kelemahan Kerajaan Negeri. Contohnya, mana-mana kes termasuklah dakwaan penyele­wengan pasir yang sedang dibicarakan oleh Selcat tidak boleh dibahas dan dibangkitkan dalam Dun.

Kalau perkara berkenaan tidak boleh dibangkitkan dalam Dun, di mana lagi tempat Adun-Adun nak bangkitkan? Sebab itu, saya lihat Selcat seolah-olah hanya untuk kepentingan politik sahaja. Kerajaan Negeri kemudiannya mahu tubuh panel penyiasat di bawah TI dan mahu saya kemukakan bukti. Kenapa saya perlu tampil dan kemuka bukti kepada TI sedangkan Kerajaan Negeri sendiri tidak meyakinkan rak­yat bahawa ada tindakan selepas penyiasatan dilakukan.

Kerana itu saya cabar Kerajaan Negeri adakan ‘perbicaraan rakyat’ secara terbuka kerana isu berkenaan melibatkan kepentingan rakyat di negeri ini. Saya bersedia untuk menghadiri perbicaraan itu dengan membawa segala bukti dan dokumen serta akuan bersumpah orang-orang terlibat. Pada saya, Kerajaan Negeri tidak jujur dan tidak telus kerana sehingga hari ini siasatan Selcat dibuat secara tertutup tidak pernah diumumkan keputusannya malah, berhenti separuh jalan!


Mengapa Datuk Seri enggan menyerahkan dokumen berkaitan kepada panel penyiasat?

NOH: Buat apa saya nak berikan maklumat yang saya ada kepada TI dan KSSB, siapa mereka ini? Kalau beri maklumat kepada orang yang didakwa, ia bukan satu tindakan yang bi­jak. Saya tunggu mahkamah rak­yat se­kiranya Abdul Khalid berani untuk sahut cabaran saya. Tetapi saya mahu Abdul Khalid memberikan jaminan bahawa tindakan akan diambil sekiranya saya berjaya membuktikan berlakunya rasuah dan penyeleweng­an dalam operasi perlombongan pasir yang dijalankan KSSB. Jika gagal membuktikan dakwaan itu, saya juga sedia mematuhi syarat yang dikemukakan Kerajaan Negeri. Persoalannya, apakah menteri besar berani letak jawatan atau pecat exco dan Adun yang terlibat atau tutup KKSB jika terbukti melakukan penyelewengan. Saya mahu perjanjian ini dibuat lebih awal. Terpulang kepada Kerajaan Negeri untuk menyatakan persetujuan dalam masa terdekat. Lagi cepat lagi bagus bagi memperjelaskan isu pasir ini kepada rakyat. Jangan cuba untuk menipu rakyat dengan ayat-ayat retorik sahaja kerana segala penyelewengan itu akan didedahkan.


Datuk Seri juga mendakwa menteri besar cuba membohongi Sultan Selangor dalam isu pasir ini?

NOH: Ketika mula-mula menyandang jawatan menteri besar pada 2009, Abdul Khalid dalam ucapan sulungnya menyasarkan perlombongan pasir di negeri itu boleh mencecah sekitar RM150 juta setahun. Tetapi akhirnya tak sampai pun RM15 juta. Ini kerana berlaku penyelewengan dalam urus tadbir KSSB. Ini membuktikan pemimpin PKR hanya pandai berkata-berkata tetapi gagal untuk melaksanakannya. Sebelum dapat memerintah negeri Selangor, macam-macam janji diberi. Tetapi apabila diberi peluang, mereka gagal untuk menunaikannya. Mereka hanya pandai berkata-kata dan memutar belit fakta. Itu mengenai pasir.

Semasa berucap sempena hari jadi Sultan Selangor tempoh hari, beliau mengumumkan kenaikan elaun guru KAFA menjadi RM1,300 sebulan. Tetapi langsung tak sebut pun daripada RM1,300 itu, cuma RM500 sahaja peruntukan datang daripada Kerajaan Negeri manakala baki RM800 lagi adalah daripada Kerajaan Persekutuan. Ini dinamakan lembu punya susu, sapi yang dapat nama.

Tetapi yang lebih penting, Kerajaan Negeri langsung tidak meng­am­bil berat soal pendidikan anak-anak Selangor terutamanya mereka yang di luar bandar. Bila PKR memerintah mereka seperti tikus membaiki labu, bukan hendak membaiki tetapi menjahanamkan lagi struktur yang telah kita bina. Contohnya, mereka hendak robohkan asrama Yayasan Selangor yang banyak melahirkan cerdik pandai. Kerajaan BN dahulu menubuhkan Yayasan Selangor bagi membantu murid di luar bandar yang tidak berpeluang melanjutkan pelajaran di Sekolah Berasrama Penuh mendapatkan kemudahan pendidikan lebih baik di sekolah ternama di Kuala Lumpur seper­ti SMK St John, Victoria Institution dan beberapa sekolah elit lain. Anak-anak Selangor yang mendapat tajaan Yayasan Selangor ditempatkan di Asrama Toh Puan Norashikin dan Tun Dr Ismail di Kampung Pandan tetapi apa yang menyedihkan kini adalah pihak pengurusan Yayasan Selangor mahu meroboh­kan asrama itu untuk membangunkan projek komersil. Sepatutnya sebuah UiTM juga dibina di Serendah tetapi kerana sikap ego Kerajaan Negeri, hak itu dinafikan. Sebaliknya rakyat negeri Melaka yang mendapat untung apabila UiTM dipindahkan ke negeri itu.


Apakah pelbagai inisiatif diberikan Kerajaan Pusat mampu mengembalikan keyakinan rakyat terhadap BN?

NOH: Hakikatnya sepanjang 55 tahun memerintah, BN telah banyak menya­lurkan bantuan sebagai satu usaha dan tanggungjawab kerajaan untuk membangunkan, meninggikan taraf hidup dan mengurangkan beban rak­yat sehingga ke hari ini. Mungkin rak­yat tidak sedar bahawa kerajaan telah memperuntukkan RM20 bilion sebagai subsidi kepada rakyat Malaysia. Contohnya Tenaga Nasional Berhad (TNB) tidak mengenakan caj kepa­da penggunaan di bawah RM20. Se­ba­liknya Kerajaan Selangor hanya bang­ga dengan air percuma sebanyak RM10 sebulan, itu sahaja. Apabila rak­­yat menikmati hasil daripada pengu­ru­san kewangan dan pentadbiran negara di bawah BN menerusi program-program, bantuan yang disediakan, mereka bertindak mengelirukan rakyat.

Usaha BN membantu rakyat di bawah pentadbiran Perdana Menteri, Da­tuk Seri Najib Tun Razak dapat dili­hat apabila 100,000 keluarga selu­ruh ne­gara daripada semua kaum dan ber­pen­dapatan rendah akan menikmati hasil daripada pendapatan pelabu­ran saham amanah di bawah Sara 1Ma­laysia. Di bawah skim berkenaan, ke­rajaan menanggung RM100 juta kos faedah bagi pinjaman RM5,000 yang berikan kepada setiap mereka yang layak bagi tempoh lima tahun. Ha­sil daripada pinjaman pelaburan itu, mereka yang layak akan menerima pulangan RM13,000 dalam tempoh lima tahun. Mereka juga tidak per­lu tanggung kadar faedah daripada pinjaman, inilah bukti kerajaan untuk membantu dan mendahulukan rakyat.

Banyak lagi bantuan disediakan kerajaan seperti bantuan persekolahan RM100, Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) RM500, Baucar Buku 1Malaysia (BB1M) dan sebagainya. Bantuan tersebut diberikan kepada semua kaum atas dasar prinsip Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan. Inilah pendirian pentadbiran di bawah BN yang melaksanakan janji-janjinya kepada rakyat. Banyak lagi bantuan yang kerajaan berikan, tetapi rakyat tidak menyedarinya, seper­ti subsidi dan sebagainya. BN bukan seperti pembangkang yang bersifat seperti ‘ayam yang telur sebiji, riuh sekampung’!

Sumber:Sinar Harian

P/S: Wahai MB Selangor mana mau lari jawab jangan tak jawab jangan sampai tergagap hehehe

Gempar !!! Nurul Izzah semakin mereng kerana Datuk Seri Najib tak buat calit macam papa hebatnya



Nurul Izzah makin meroyan menyerang Mufti Perak semata-mata kerana TS DS Harunsani menceritakan KEBENARAN setelah mendapatkan penjelasan sebenar dari Perdana Menteri DS Najib Tun Razak semasa lawatan PM ke Batu Caves sempena perayaan Thaipusam.

DS Najib dengan rendah diri menceritakan situasi sebenar kepada Mufti Perak yang pada mulanya menyangka DS Najib masuk ke dalam kuil dan melakukan perkara yang bertentangkan dengan syarak.

Bila DS Najib meenceritakan kebenaranya baru TS Harussani mengatakan tindakan DS Najib tidak melanggar hukum syarak.

Seharusnya Nurul Izzah bertanya kepada Mufti apa hukum bapanya mencalit dikepala itu lagi bagus dari mengatakan Mufti Flip flop.

P/S:Patutnya Nurul Izzah tanya kenapa bapanya yang asyik flip flop.

Jumaat, 17 Februari 2012

Panas !!! Kata Pakatan Rakyat tetapi pendirian lain-lain pakat apa ni?


Datuk Nik Aziz Nik Mat mengelaurakan kenyataan menggesa Anwar Ibrahim menerangkan kepada rakyat tentang kontroversi kenyataannya tentang Israel oleh Wall Street Journal.

Petikan dari Sinar Harian

KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyerahkan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjawab kontroversi berkaitan kenyataannya tentang Israel, yang disiarkan dalam Wall Street Journal bulan lalu.

"Saya akan mendengar (penjelasan Anwar) tapi saya menyerahkan kepada Anwar untuk menjelaskan kepada orang ramai," kata Menteri Besar Kelantan di sini, hari ini.

Nik Abdul Aziz berkata, kenyataannya hanya sebagai mewakili Pas manakala Anwar pula mewakili PKR.

Ekoran pendirian Dewan Ulama Pas awal minggu ini, Anwar dijadual mengadakan pertemuan dengan Nik Abdul Aziz di Kuala Lumpur, Isnin ini.

Ketika diminta mengulas pendirian Anwar mempertahankan kenyataannya, Nik Abdul Aziz berkata, itu Ketua Pembangkang punya pasal.


Apa yang menarik minat PB tentang kenyataan ini ialah, kenyataan terakhir Nik Aziz iaitu diminta mengulas tentang pendirian Anwar mempertahankan kenyataannya, Jawapan yang agak mengecewakan ITU KETUA PEMBANGKANG PUNYA PASAL.

Apakah ini dinamakan pakatan? Hanya berpakat pada parti tapi bukan pada pendirian dan PAS hanya mampu mengggesa sahaja.

Jika dalam pakatan sendir PAS tidak mampu untuk bersuara apatah lagi untuk memimpin negara dan umat islam di negara ini.

P/S:Adakah PAS sanggup menjadi keldai selama-lamanya?

Khamis, 16 Februari 2012

Dakwah Jumaat: Replika dan Gambar Rumah Rasulullah Dipamerkan


Diriwayatkan dari Anas ra dia berkata;

“Saya masuk ke rumah Rasulullah SAW, waktu itu baginda sedang tiduran di ranjang dengan mengenakan selimut. Di atas kepalanya bantal yang terbuat dari kulit yang diisi serabut. Lalu, seorang sahabat masuk ke kamarnya yang diikuti oleh Umar. Rasulullah SAW membalikkan badannya sehingga Umar melihat baju Rasulullah SAW tersingkap antara punggung dan baju, lantas ia melihat ada bekas-bekas pada punggung Rasulullah SAW. Umar menangis.

Lalu, Rasulullah SAW bertanya kepadanya, “apakah yang membuat kamu menangis?”

Umar menjawab , “demi Allah, saya menangis setelah mengetahui bahawa engkau lebih mulia dari raja-raja dan kaisar. Mereka hidup sesuai dengan kemahuan di dunia (mewah dan kaya). Sementara engkau adalah Rasulullah(utusan Allah). Seperti yang saya lihat, engkau tidur di tempat seperti ini (sangat sederhana).”

Rasulullah SAW lalu bertanya, “bukankah kamu suka kalau mereka mendapat kesenangan dunia sementara kita mendapat kesenangan akhirat?”.

Umar menjawab, “ tentu, wahai Rasul.”. Kemudian Rasulullah SAW berkata lagi, “ Memang demikianlah adanya.” (Hadis Riwayat Ahmad)


Nabi kita adalah kekasih ALLAH, namun tak pernah punya rumah besar, apa yang ada cuma sebuah rumah yang terbahagi kepada ruang solat, ruang tamu, kamar Saidatina Fatimah Az-Zahra iaitu puteri bongsu baginda dan kamar Rasulullah sendiri.

Sementara rumah itu pula hanya beratap pelepah daun kurma bagi menghalang cahaya matahari daripada menembusi ruang dalam rumah.

Diatas adalah gambar replika binaan semula rumah berkenaan untuk renungan kita.

Diriwayatkan dari Aisyah ra, dia berkata,

“Rasulullah SAW menghamparkan sebahagian tikar diwaktu malam dan baginda solat di atasnya. Baginda pun menghamparkan tikar itu disiang hari untuk tempat orang-orang duduk” (Hadis Riwayat Al-Bukhari dan Al-Baihaqi)


Dibawah ini pula kesan-kesan runtuhan rumah Baginda

Di atas ini gambar sisa runtuhan rumah Nabi Saw & Sayyidah Khadijah as yang dilihat lebih dekat.

Gambar di atas ini adalah runtuhan pintu masuk ke kamar Rasul Saw di rumah Sayyidah Khadijah as

Di atas ini adalah Gambar runtuhan tempat Sayyidah Fatimah as, puteri kesayangan Rasulullah Saw dilahirkan.

Gambar di atas adalah sisa runtuhan kamar Rasul Saw dan Sayyidah Khadijah as.

Di atas ini adalah gambar runtuhan mihrab tempat Rasulullah saw bersolat.

Jikalau nak dibandingkan dengan rumah umat2nya sekarang…jauh berbeza sangat, dan kadang-kala rumah yang dibina itu bukan sekadar tempat berteduh, mungkin tidak salah miliki rumah besar yang selesa untuk keluarga, rumah yang besar dijadikan aras tanda kedudukan, lebih malang lagi ia jadi tanda bermegah-megah.

Moga kita hidup dalam kesederhanaa, miliki rumah besar itu tak salah, tapi biar berpada-pada, kerana masih ada insan yang duduk dibawah jambatan, apakah anda pernah terfikir untuk membantu mereka

Sumber: Klik Sini

P/S: Informasi untuk renungan bersama.