Selasa, 31 Januari 2012

Wajib Baca !!! Asas penubuhan negara Israel dari Palestin



Penubuhan Negeri Israel.
Dari segi fakta sejarah, Bumi Palestine adalah kepunyaan Yahudi Arab daripada zaman Nabi Yaakub lagi (cucu Nabi Ibrahim) tetapi telah diserahkan sebahagiannya kepada Yahudi Zionis(diatas kehendak Persekutuan Zionis) oleh Empayar British, semasa Palestin dijajah oleh British, melalui Deklarasi Balfour pada 1917. Kemudian keahliannya dipersetujui oleh PBB selepas penubuhan.


Berikutan kekalahan Empayar Uthmaniyyah dalam Perang Dunia I, pihak British mengambil alih kawalan ke atas Palestin. Pada bulan November 1917, kerajaan British mengeluarkan Deklarasi Balfour, mengumumkan hasratnya untuk memudahkan "penubuhan di Palestin rumah nasional untuk orang Yahudi." Pada tahun 1922, Liga Bangsa yang diberikan Britain mandat ke atas Palestin yang termasuk, antara lain, peruntukan yang menyeru penubuhan tanah air Yahudi, memudahkan imigresen Yahudi dan menggalakkan penyelesaian Yahudi di atas tanah.
READ HERE


Siapakah Rothschild?

The Rothschilds telah mengawal dunia untuk masa yang sangat lama, pengaruh mereka sampai ke dalam banyak aspek kehidupan seharian kita, sebagaimana yang didokumentasikan dalam garis masa yang berikut. Walau bagaimanapun, sebelum anda pergi ke garis masa, sila baca pengenalan ini, yang tidak ternilai akan memberitahu anda siapa Rothschilds yang merupakan penentang seperti yang didakwa.

Rothschilds mendakwa bahawa mereka adalah Yahudi, sedangkan pada hakikatnya mereka adalah Khazar. Mereka adalah dari negara yang dipanggil Khazaria, yang menduduki tanah yang dikunci antara Laut Hitam dan Laut Kaspia yang kini kebanyakannya diduduki oleh Georgia. Sebab Rothschilds mendakwa menjadi Yahudi Khazar di bawah arahan Raja, ditukar kepada kepercayaan Yahudi pada 740 AD, tetapi kursus yang tidak termasuk menukarkan Mongolia Asiatic gen mereka kepada gen orang-orang Yahudi.


Anda akan mendapati bahawa kira-kira 90% orang di dunia hari ini yang memanggil diri mereka orang-orang Yahudi sebenarnya Khazar, atau seperti yang mereka suka dikenali, Ashkenazi orang-orang Yahudi. Orang-orang ini dengan disedarinya terletak kepada dunia dengan dakwaan mereka bahawa tanah Israel mereka oleh hak kelahiran, sedangkan pada hakikatnya tanah air mereka yang sebenar adalah lebih daripada 800 batu jauhnya di Georgia.


Jadi, masa depan anda mendengar Perdana Menteri Israel bleating tentang penganiayaan yang kononnya orang-orang Yahudi, pertimbangkan ini, tiap-tiap Perdana Menteri Israel itulah Yahudi Ashkenazi. Oleh itu apabila semua ini Perdana Menteri telah memihak Barat bagi penubuhan semula tanah air Yahudi, mereka telah dengan disedarinya sengaja berdusta kepada anda, kerana mereka tidak pernah menjadi sebahagian dari rantau itu, dan mereka tahu, kerana ia adalah mereka yang diri mereka Ashkenazi orang-orang Yahudi. READ HERE


Empire Rothschild kemudian memperkenal System Bretton Woods utk menakluki dunia melalui perbankan, kewangan & ekonomi.


1944 : Pada 6 November Tuhan Moyne, Menteri Residen British di Timur Tengah telah dibunuh di Kaherah oleh dua orang ahli kumpulan pengganas Yahudi, Geng Stern, yang diketuai oleh Perdana Menteri pada masa depan Israel, Yitzhak Shamir. Beliau juga bertanggungjawab untuk percubaan pembunuhan terhadap Harold MacMichael, Pesuruhjaya Tinggi Mandat British Palestin, ini tahun yang sama.


Menariknya, beliau juga mastermind kepada pembunuhan lain yang berjaya tahun ini menentang wakil Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu di Timur Tengah, Count Folke Bernadotte yang, walaupun dia telah memperolehi pelepasan bersama 21,000 banduan dari kem Jerman semasa Perang Dunia II, telah dilihat oleh Yitzak Shamir dan rangkaian pengganasnya sebagai anti-Zionis.


Di Bretton Woods, New Hampshire, dua lagi bank-bank dunia Rothschild diwujudkan, iaitu Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) dan Bank Dunia.

Sistem Bretton Wood
Sejak akhir Perang Dunia II, dolar Amerika Syarikat (AS) telah menikmati kedudukan yang unik dan berkuasa dalam perdagangan antarabangsa. Tetapi mungkin tidak lagi.


Sebelum menaiki kapal terbang pada hari Sabtu untuk bertemu dengan Presiden George W. Bush, Presiden Perancis Nicolas Sarkozy mengisytiharkan, "Eropah mahu. Eropah menuntut ia. Eropah akan mendapatkannya." ‘Ia’ sini ialah reformasi kewangan global, dan ternyata Sarkozy tidak perlu menunggu lama. Hanya beberapa jam selepas mesyuarat tertutup mereka telah selesai, Bush dan Sarkozy, bersama-sama dengan Presiden Suruhanjaya Eropah Jose Manuel Barroso, mengeluarkan kenyataan bersama mengumumkan bahawa sidang kemuncak itu akan diadakan bulan depan untuk merangka apa yang Barroso panggilan "perintah kewangan global yang baru."


Susunan lama kewangan global, adalah, lama. Ditubuhkan pada tahun 1944 dan dinamakan sempena bandar New Hampshire di mana perjanjian telah disediakan, sistem Bretton Woods mewujudkan asas antarabangsa bagi bertukar-tukar satu mata wang untuk lain. Ia juga membawa kepada penciptaan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) dan Bank Antarabangsa bagi Pemulihan dan Pembangunan, kini dikenali sebagai Bank Dunia. Badan yang direka untuk memantau kadar pertukaran dan meminjamkan mata wang rizab untuk negara-negara dengan defisit perdagangan, yang kedua untuk menyediakan negara-negara kurang membangun dengan modal yang diperlukan - walaupun peranan setiap institusi telah berubah dari masa ke masa. Setiap satu daripada 44 negara-negara yang menyertai perbincangan ini menyumbang yuran keahlian, pelbagai, untuk membiayai institusi-institusi ini; jumlah sumbangan setiap ditetapkan keupayaan ekonomi sesebuah negara dan menentukan bilangan undi.


Operasi Bretton Woods melalui Institusi yg sah ialah World Bank (IBRD & IDA), IMF, IFC dan institusi regional.Asia Development Bank, Africa Development Bank, Europe Bank of Reconstruction and Development (banyak di guna pakai oleh negara2 ex Eastern Block) dan Inter-American Development Bank Group (negara America Latin).
Dan kita pernah terperangkap dalam Sistem Bretton Wood anjuran Rothschild pada
1958 melalui Project Hydro Electric di Cameron Highlands. Setahun selepas Merdeka, kita telah dijajah dari segi ekonomi.


Tun Dr Mahathir Mohamad telah diramalkan akan kembali kepada Bretton Woods melalui gaya pertukaran matawang tetap dalam tahun tahun yang akan datang sebagai pusingan yang berulang-ulang kepada pelonggaran kuantitatif (QE) oleh Amerika Syarikat dan lain-lain ekonomi besar yang telah memberikan kadar pertukaran bermakna.


Kita perlu membina bank data maklumat mengenai bagaimana Israel bermula. Maka kita akan tahu bagaimana dunia telah dikawal oleh Zionis melalui Rothschild sejak 4 abad yang lalu dan bagaimana Malaysia mencuba sedaya upaya untuk keluar daripada"New Order Rejim ". Tetapi sekarang ia seolah-olah Parlimentarian kita sendiri cuba untuk membuat ‘U Turn’ besar, untuk membawa kembali dari mana kita bermula.


Di bawah ialah Balfour Declaration oleh Empire British yg membentuk negara Israel daripada Palestin untuk menuhi kehendak Persekutuan Zionist (Federation of Zionist). Petikan deklarasi menyebut ;

“Pandangan Kerajaan Kebawah Duli Yang Maha Mulia terhadap penubuhan baik di Palestin, rumah satu negara untuk orang Yahudi, dan akan berusaha untuk memudahkan pencapaian objek ini, yang jelas difahami bahawa tiada apa yang boleh menjejaskan hak-hak sivil dan agama, masyarakat bukan Yahudi sedia ada di Palestin, atau hak-hak dan status politik yang dinikmati oleh orang-orang Yahudi di mana-mana negara lain ".





Lebih kurang sama dengan kenyataan akhbar Anwar Ibrahim ;

"I support all efforts to protect the security of the state of Israel," said Mr. Anwar, although he stopped short of saying he would open diplomatic ties with the Jewish state, a step which he said remains contingent on Israel respecting the aspirations of Palestinians."

Tapi apa yg terjadi, pencuri masuk rumah orang dan memaksa tuan rumah memberi hak kepadanya (pencuri). Mungkin ini yg dikatakan Hak Asasi Manusia.

Sumber: politicianissuck.blogspot.com


P/S: Mari kita berdoa agar saudara kita di Palestin merdeka dari cengkaman rejim zionis

0 ulasan:

Catat Ulasan