Rabu, 11 Julai 2012

WAJIB BACA !!! APAKAH PUNCA LELAKI ALA NINJA MENYERANG JPM??

Malam tadi ketika PB sekeluarga makan malam, kami sempat berbual tentang kejadian serangan oleh seorang lelaki dan wanita ke atas pejabat Perdana Menteri.

Mengikut maklumat dari rakan-rakan blogger yang lain lelaki itu merupakan seorang blogger dengan nama pena Jaya Negara dan wanita yang mengikutnya merupakan seorang pengikut Jaya Negara yang taksub dengan pemahamannya.

Persoalanya timbul apa punca lelaki ini membenci pemerintah negara ini sehingga sanggup menyerang hanya menggunakan pedang samurai?.PB sempat baca beberapa buah entry di blognya sebelum ianya dipadam ternyata banyak entrynya berbaur negatif dan membenci pemimpin dan institusi beraja.

Adakah beliau tidak cukup makan seperti apa yang berlaku di sesebuah negara dimana pemerintahnya sendiri kucar kacir?

Adakah beliau terpaksa meredah jambatan yang hampir hendak roboh untuk pulang ke rumah?


Lagi satu yang PB amat kesal ialah wanita yang menyertai serangan tersebut yang merupakan teman wanitanya membawa imej negatif terhadap wanita bertudung. Masyarakat luar akan melihat wanita bertudung belum tentu baik dan solehah

Rasanya mereka tak pernah merasa ketakutan ketika negara pernah diambang darurat pada tahun 1969.

P/S: Takziah kepada keluarga Arwah Jaya Negara moga Tuhan mencucuri rahmat ke atas rohnya

4 ulasan:

  1. TERLALU DI RACUNI OTAK NYA BRO OLEH PAS SAMPAI JADI GILA RASUK DIK SYAITAN.

    BalasPadam
  2. 'tudung', janggut, serban dan kopiah dah jadi mainan je. mana genuine lagi dah. mgkin pd sestgh org, lg panjang janggut & besar serban, kira tol ke syurga dah bayar kot. bila tengok xxx scenes, boleh lak diorg tutup janggut je!! x caya? haha

    BalasPadam
  3. prempuan 2 dh kawen & ada ank 2 org...yg pelik,mak dia sndri pn x tau dia join bnda ni..suami dia pn syak dia ikut ajaran sesat..

    BalasPadam
  4. Hai dunia2 macam2 prasangka orang yer.dunia akhir zaman la katakan.

    BalasPadam