Sabtu, 14 Julai 2012

GEMPAR !!! WARTAWAN MALAYSIAKINI DIHALAU DARI DEWAN GARA-GARA TAK SABAR NAK SEBAR FITNAH

Pagi tadi berlangsungnya Acara Konvensyen Media Sosial peringkat Wilayah Persekutuan yang berlangsung di Grandballroom Regency Hotel Kuala Lumpur.

Konvesyen ini juga turut diserikan dengan kehadiran panel-panel iaitu Datuk Mohd Zaini Hassan dan juga Ustaz Fathul Bari Mat Jahaya.Ketika berlangsungnya konvesyen yang turut dimeriahkan oleh Datuk Senator Raja Nong Chik berlaku sebuah peristiwa yang pertama kalinya berlaku dalam sejarah konvesyen

Wartawan MalaysiaKini dihalau keluar dewan gara-gara laporan yang berikut


Hebat betul wartawan MalaysiaKini buat laporan cerita yang hanya mengambil sedikit je dari keseluruhan cerita (ambik yang buruk-buruk) untuk mensensasikan cerita walaupun maksud sebenar Datuk Mohd Zaini mengenai spin fakta ialah penerangan dengan lebih mendalam mengenai sesuatu fakta dengan kaitan yang lebih menjerumus kepada sesuatu pihak.

Lagi satu yang lebih menyedihkan selama Ustaz Fathul Bari memberikan guidelines dalam membuat satu penulisan hanya ini sahaja yang diterangkan oleh wartawan MalaysiaKini tersebut.


Pada masa yang sama, beliau juga menggesa pengamal media sosial pro-BN supaya mengamalkan muslihat?

Yang diceritakan oleh Ustaz Fathul Bari ialah teknik peperangan dizaman Rasullulah S.A.W iaitu dalam menghadapi musuh yang lebi ramai dalam peperangan iaitu menyalakan unggun api yang besar supaya tentera islam nampak lebih ramai dan wajah yang lebih bengis.

Apa pun terima kasih kepada Datuk Zaini dan Ustaz Fathul Bari kerana memberikan input yang sangat berguna bagi membolehkan saya membaiki cara penulisan dengan lebih baik lagi

P/S: Laporan stail yahudi lapor separuh je yang selebihnya simpan jangan bagi orang tahu.

3 ulasan: