Rabu, 26 September 2012

BILA PENJENAYAH DITEMBAK RAMAI LA BERUK BUAT DEMO TETAPI BILA POLIS DI TEMBAK BERUK-BERUK BUAT TAK TAU


Baru-baru jika anda masih ingat apabila ada sekumpulan beruk yang berdemo di depan Bukit Aman kerana menuntut KETIDAKADILAN polis melayan penjenayah yang ditembak.

Tetapi apabila berlaku perkara sebaliknya iaitu penjenayah menembak polis, haram nak nampak muka-muka beruk mak yeh ni menyatakan bantahan ataupun berdemo menuntut ketidakadilan penjenayah yang menembak polis tersebut.

Al kisahnya berlaku,

tindakan dua anggota polis peronda mengejar sebuah kereta dinaiki empat lelaki berakhir dengan kedua-dua mereka cedera parah akibat ditembak penjenayah terbabit di Jalan Kuchai Lama
kedua-dua anggota polis berpangkat koperal itu yang berusia 41 dan 52 tahun terkena tembakan masing-masing di leher dan perut

difahamkan, pemandu kereta peronda jenis Proton Waja itu terkena tembakan di leher manakala rakannya cedera di perut setelah terkena tembakan dipercayai pistol
kejadian berlaku pukul 6.45 petang ketika dua anggota polis itu yang bertugas di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Brickfields menahan sebuah kereta jenis Proton Saga dinaiki empat lelaki berhampiran persimpangan lampu isyarat menghala ke Bukit Jalil, Selanjutnya Disini

P/S: Bila penjenayah kena tembak kata tidak adil bila polis kena tembak kata itu dah kerja dia.

Reaksi:

2 ulasan:

  1. Dah nama pun penjenayah, of coz la dorg tu anti ngan polis n bila berdepan dgn situasi mcm tu xkan lah dorg nak berserah jer bg kt polis tu... n polis pulak dorg mmg dh tau inilah risiko menjadi anggota... so xpyh nak wat spekulasi spe bsalah,beruk nk wat demo lah sgala... hanya tujuan membesar2kn cerita je lg adela!

    BalasPadam
  2. Wawa....
    ape plk spekulasi...mmg itu risiko anggota keselamatan...ko pikirlah diaorg tu manusia, ada hati perasaan dan keluarga...bila buat kerja habis di maki segala 7 keturunan, bila polis mempertahankan diri (ikut SOP)tembak penjenayah... salah polis jugak?...bila nak menulis fikir dulu...jgn nnt adalah salah seorang anggota keluarga ko jadi polis dan kena mcm org yg x cukup akal buat masa bersih dulu...masa tu kita akan rasa ape ahli keluarga polis tu akan rasa.....KASIHANnnnnnnn....

    BalasPadam