Khamis, 22 September 2011

GOLONGAN PROFESIONAL PAKATAN RAKYAT LUPA DIRI

Pakatan Rakyat banyak dianggotai oleh golongan Professional dari kecil hingga lah besar dan berkerjaya bagus serta berkehidupan yang selesa. Mereka adalah golongan yang mendapat impak kemakmuran Negara hasil dari kejayaan BN memerintah . Namun apa yang disesali , golongan ini bukan sahaja menyokong PAS,DAP dan PKR Tetapi juga mereka gagal melaksanakan tanggung jawab mereka kepada Masyaratkat Dan Rakyat umumnya setelah mendapat segala bentuk bantuan dari kerajaann Barisan Nasional dalam hidup mereka.


Mereka yang kini berkerjaya , Doktor , Peguam , Jurutera ,Peniaga berjaya dan sebagainya dari kelompok Profesional , tinggal di kawasan-kawasan Elite seperti Tropicana PJ , Bandar baru Bangi , Kawasan-kawasan Elite Shah Alam. Bukan sahaja tidak memnyokong kerajaan namun juga menghentam kerajaan.
Tapi pernahkah Golongan ini menjengah kawasan-kawasan bermasalah dikampung-kampung menmbantu dengan inisiatif sendiri , bertanya khabar dan memberi sedikit bantuan atau idea serta nasihat jika bukan wang sekali pon kepada Rakyat-rakyat yang tidak nikmati kelebihan yang mereka rasa kini..
Jawapannya:TIDAK PERNAH..!!!
Apa yang mereka lakukan datang hanyalah memberi ceramah menghentam kerajaan . menfitnah kerajaan dan memaki hamun kerajaan.. dengan tidak rasa sedikit pun bersalah apatah lagi rasa bersyukur diatas apa yg mereka kecapi sekian lama.. Dan ada suara-suara Golongan ini berkata kemenangan yang kerap menyebelahi BN pada akhir-akhir PRK lepas adalah sebab faktor kawasan kampung dan Pedalaman yang mana didiami oleh golongan tidak berpelajaran dan tidak bertamadun .. begitulah persepsi mereka Golongan Profesional PAS/DAP /DAN PKR ., terhadap rakyat marhaen dinegara ini .
Maka fikir-fikirkan lah.
P/S: Luahan hati seorang facebooker.....

Reaksi:

0 ulasan:

Catat Ulasan