Jumaat, 28 Oktober 2011

Bila Halal dan Haram jadi mainan DAP


Adakah ini bakal terjadi jika pakatan haram memerintah. Perkara halal dan haram tidak lagi menjadi perkara utama

Dari Blog Darul Ehsan Today

Dengki dengan menu 1malaysia yang di perkenalkan oleh pm, teresa cock pulak nak buat benda yang sama, dia tawarkan menu rakyat dengan harga rm 2, Teresa berkata, menu yang berkonsepkan ‘vege’ (sayur-sayuran) tersebut jelas lebih baik dan murah berbanding Menu 1Malaysia yang lebih mahal.

“Menu yang Najib makan itu sebenarnya berharga RM6 sedangkan Menu Rakyat yang terdapat di restoran ini hanya RM2 untuk sepinggan nasi putih dan tiga lauk,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Restoran Sayur-Sayuran Fortune Land yang terletak di Jalan Ipoh, Segambut itu adalah sebuah restoran Cina yang menghidangkan makanan berkonsepkan sayur-sayuran yang teresa mendakwa ia ‘halal’ untuk semua rakyat, termasuk umat Islam.

“Restoran ini adalah restoran sayur-sayuran, ia halal dan sesuai untuk semua golongan.

Tapi yang malangnya, owner kedai tu sendiri mengaku yang dia tak pernah memohon sijil perakuan halal dari jakim, macam mana teresa cock boleh kata restoran tu halal?

Kalau teresa bawa hadi awang dan nik ajis makan kat situ pun, pada aku tetap restoran tu tak halal pasal dia tak ada sijil halal, malaun todi dua ekor tu apa kira, politik punya pasal yang haram pun jadi halal.

PS: Sayur je? Bahan proteinnya mana??

Reaksi:

0 ulasan:

Catat Ulasan