Isnin, 14 Februari 2011

Rakyat Mesir Bukan Macam Pakatan Reput

Kebelakangan ni... aku dengar ada suara2 sumbang ala2 suara al-jub menyanyi la... nk seru rakyat m'sia konon tiru rakyat mesir...

mubarak digulingkan dgn suara rakyat...

ye betul tu... kenapa digulingkan... dan utk apa kebangkitan rakyat mesir tu... 

Sistem politik demokrasi nya cukup berbeza dgn Malaysia.....In order to qualify as an independent, potential candidates must collect 250 signatures from elected officials. These officials can be from both the national and municipal level.....so nak bertanding kena dpt persetujuan drpd 250 org dari Parti Pemerintah.... sistem baath ni yg rakyat mesir nak hapuskan....

in other hand >> Malaysia, sistem demokrasi kita, rakyat yg pilih melalui undian.. 

oleh itu lah rakyat mesir bangkit dan mara utk gulingkan mubarak... sebab sistem baath ni... mereka nk sistem demokrasi mcm kat m'sia... nak tau lebih lanjut, bukak link ni... ckp kosong pon x guna kan... len kali x tau bertanya... x de la nk sesat... ada hati nk sama kan penyokong PR dgn rakyat mesir... pegi daaa...



Source: ApeApe Ajelar

Reaksi:

0 ulasan:

Catat Ulasan