Isnin, 14 Januari 2013

PUNCA BAWANI DI LISTEN KAN AKHIRNYA TERJAWABNYA


P/S: TU DAH KIRA BAIK LA TU KENA LISTEN JE KALAU GUA DAH LAMA KASI MAKAN SELIPAR

108 ulasan:

  1. bodo..ckp takdak otak budak tuh..padan muka kena tibai cukup cukup..

    BalasPadam
  2. apsal aku tak jumpa akaun dia dalam fb? nak link boleh?

    BalasPadam
  3. hahahaha...kesiannya...buat statement pastu tutup akaun FB. Such Moron.

    >BANkami

    BalasPadam
    Balasan
    1. pebenda pulak tutup akaun. ni ape? https://www.facebook.com/syahmi.zakaria.18

      Padam
    2. Mana ada tutup... kalau tak jumpa.. tanya... jangan terus cakap org moron....

      nah ni link post di atas : https://www.facebook.com/syahmi.zakaria.18/posts/497845376934117

      sape yg moron sebenarnya ni...hehehehe

      Padam
    3. dia la moron. dah la cari facebook account pun xreti. sesuka hati dia ja.

      Padam
    4. mana bukti video yg mengatakan bawani bangkit selepas majlis di tutup utk soal jawab..klip video kan di ambil dr awal..mananya ?..kalau ckp dgn fb boleh la. kami pelajar graduate dr UK pun tak faham dgn pelajar kat UUM..apa yg kamu semua belajar dlm Universiti hanya belajar utk dpt sijil je ke? patut la ranking Universiti kamu di malaysia pun hampir tercorot..fikir-fikirkan lah..kami gabungan pelajar luar negara pun hairan tengok cara kamu duduk dalam forum..hanya dengar dan tepuk tangan je..nak bagi soalan pun takut..ada yg bg soalan utk kamu kamu persendakan..ini ke anak wawasan..

      Padam
    5. Ade bukti ke anda tu dri u luar ngare?klu u privte tk payah blagak sgt la org bodoh pn leh msuk sbb tk dterima blaja dlm u kt mlysia.. :)jgn duk pulun org mcm awk tu dri lahir mmg bijak..

      Padam
  4. Saya setuju dgn apa yg dikatakan oleh sedara kita nie namun...ikrar yg dibaca dan dilaungkan adalah satu kesalahan dalam mana2 Uni..ia telah memberi impak pada mana2 individu atau pendengar luar bahawa...ini bukan lagi issue bagi mahasiswa/siswi..Kalau tiada unsur issue politik...kenapa ikrar tersebut lebih cenderung kepada Politik??

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul Betul! Ikrar tu memang ada unsur2 yang dak menyerang.. :-| Sedih sungguh sedih..

      Padam
    2. saya setuju. ikrar sepatutnya disemak semula. xsepatutnya sewenang2nya bg student brikrar.

      Padam
  5. Aku dulu pun buat prog kt u.. thou i dont support opposition tp tak pnah nk pggil nama2 speaker yg obviously lean to any party..

    Bila tgok prog hg mcm ni...Penasihat prog?? Baik xpayah jd penasihat.. buat jahanam minda pelajar ja.. buat malu wehh...

    BalasPadam
  6. Awak cakap Bawani tidak profesional. Saya nak tanya, adakah Syarifah bertindak secara profesional dalam menghadapi seorang pelajar mudah? Dan yang paling penting, awak sebagai "penasihat program" tersebut langsung tidak profesional dalam mengawal program tersebut! Sekarang apa dah jadi? fikir secara profesional sebelum membuat kenyataan yang kebudak-budakan!

    BalasPadam
  7. orang yang berpolitik dan sembang pasal politik ni
    kebanyyakan kelas bawahan yang takde duit
    \
    berharap suatu hari nanti parti politik yang di sokong akan bagi mereka duit banyak2

    BalasPadam
  8. teruk la ini macam..najib baru habis planning untuk suapkan semua rakyat baik2 sebelum bubarkan parlimen untuk ge13...

    datang pulak badak ni ckp yg bukan2 tetiba..rosak satu belanga..

    BalasPadam
    Balasan
    1. usahlah menfitnah. dosa ja blsannya di akhirat kelak. dosa sesama umat sukar dimaafkan selagi tidak meminta maaf. apa2 pon klu dia nk rasuah, dia jwb di akhirat kelak. Allah sentiasa berada di sebelah pihak yg betul.

      Padam
  9. Apa pun tahniah sdr jadi penasihat...ok tu program you, tiada unsur politik tapi i listen listen listen tersebut PENUH BERBAU POLITIK..SO mana kredbiti sdr sebagai penasihat program yg memastikan tiada politik...sedangkan ustaz dalm nenyampuk 30 saat pun, menyindir aktiviti politik..begitu juga ucapan sharipah pun menghala kpd siondiran politik...
    Kalau anggap siswi itu KURANG AJAR....dan sharipah tu matang dan dewasa...tak boleh ke siswi India tu habis berucap..apa gelujuhnya sharipah sampai turun dari pentas berdepan face to face dgn siswi tersebut...
    I selalu menghadiri seminar baik semasa di universiti atau di luar universiti.Dan inilah pertama kali dlm seminar atau apa program seorg memberi pandang dilayan spt ANJING KURAP...Siswi itu berhujah dgn fakta dan data..namun sayngnya sharipah berhujah dgn haiwan yg juga ada masalah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak nampak pulak si bawani tu berhujah, tapi lebih kepada provokasi untuk menjatuhkan..

      Padam
    2. wa..baru sorang mahasiswi cakap kau dah rasa menjatuhkan..dia mahasiswi..tengah belajar itu pun tak sanggup nak hadapi dah ..tau pulak takut hangguk kau

      Padam
    3. saya juga lihat Bahawi lebih kepada memprovokasi. intelectual discussion bukan sebegitu. jerit2 di program org bukan caranya pandangan saya. tp saya tetap rasa Panel x respon dgn professional.

      Padam
    4. bukan fakta..provokasi..lebih kepada takde adab..jerit macam hape..datang dari estate mane nih..name je pelajar Universiti..cara bercakap macam orang tak pernah sekolah..dulu sekolah jenis tamil mane nih..tade belajar pendidikan moral ke? ke baru 1st sem nih? sampahan..

      Padam
  10. ape aku nmpak,Miss Bawani ni bg hujah bernas tp xberhemah(plus xsure kene atau tidak tempatnya),put aside la program politik ke tidak sbb aku pun confius sbb kata program suara wanita but ada ikrar bau politik kaw2,nak speak out pun ada cara,cara bijak n cara xbijak,unfortunately dia g pilih cara x bijak yg invoke hostility.Miss Zohra pun satu,tau la kene provoke but shame on u sbb xdpt appeal ur professionalism.Instead of defusing the whole mishap u emo la pulak.Now dah jd isu politik so to hell la wif any 'unbias analysis' here on,masing2 dah made up their mind pun nak sokong pihak sebelah mana,just taknak ngaku je.oh btw,aku sokong UMNO so in case kalu ada yg nak bash bole la guna reason ni bila dah xde idea sgt yer.

    BalasPadam
  11. Saya bengang dgn cara Syarifah menangani Bawani. Ya, Bawani aju soalan yang tidak berkenaan dengan tema program, tapi macam itu cara seorang profesional menangani situasi sebegitu? Macam itu ke cara membawa seseorang yang kononnya sesat jalan untuk mencari jalan yang benar, dengan menambah pijak ke atas kesukaran yang sedang dihadapinya? Bawani bukan kucing, bukan anjing, bukan lembu, bukan ikan jerung - dia manusia, dia mempunyai perasaan. Hormati insan yang mempunyai perasaan. Bayangkan anak anda sendiri dimalukan macam begitu? INSAFLAH SYARIFAH!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tuan/Puan bersetuju bahawa soalan yg diajukan tidak berkenaan dgn tema program.Dan Tuan/Puan menyatakan bahawa adik Bawani juga manusia yg mempunyai perasaan.Jadi di sini saya tanya kembali,bagaimana pula dgn Syarifah dan ahli panel yg lain?Bygkan diri Tuan/Puan di tempat mereka.Ya mereka golongan professional dewasa yg berhadapan dgn seorang mahasiswa.Dan tindakan Syarifah pada hemat saya amat memalukan dari segi professional.Tetapi bukankah tindakan itu juga membuktikan yg dia juga insan yg mempunyai perasaan yg telah ditidakkan haknya utk dihormati oleh adik Bawani?Tuan/Puan xboleh double standard dlm hal ni pada pendapat saya.

      Padam
    2. itulah bagaimana mdm sharifah tu perlu belajar bagaimana utk menangani student seperti bawani. bukan dengan cara LISTENX100. berdiam diri lebih baik daripada berbicara seperti anjing melalak dan tidak menjawab persoalan yang ditanya.gaya mdm sharifah sangat angkuh. its not point yg disampaikan bawani tetapi etika mdm sharipah menjawab persoalan yang dtanya.

      Padam
    3. Saya bersetuju etika mdm sharifah menjawab persoalan itu sgt sgt angkuh dan memalukan baik dari segi professional mahupun sebagai seorang insan.Tetapi Neutral in Politics berhujah bahawa kita perlu hormati insan yang mempunyai perasaan.Saya cuma nak tekankan yg dia seharusnya tidak double standard dlm hal manusia yg mempunyai perasaan itu. Pengaju soalan juga perlu menghormati perasaan pendengar soalan.Tidak ada manusia yg suka di'tengking'.saya letak tanda '' sebab terus terang itu tanggapan yg saya terima semasa melihat video tersebut.Mungkin tanggapan anda berbeza,jd tidak mengapa.Sekali lg,etika mdm sharifah sgt sgt memalukan dan angkuh.

      Padam
    4. double standard ??? Perlukah sharifah cakap Bavani kurang pendidikan yakni BODOH ????

      Padam
    5. entah le der...
      aku blajar dulu blh je beri pendapat secara terbuka...setuju tak setuju, masing2 punya opinion la...this mature lady, sorry to say, acting very childishly...takkan la student kat msia ni tak blh ade opinion sendiri...ape nak jadi la weh...

      Padam
    6. aduh,jenuhnye nak terang. mcm ni biar saya terang lg sekali.Syarifah memalukan golongan professional melalui tindakan beliau,melalui cara percakapan beliau,menidakkan hak student utk memberikan pendapat.Smua tu saya xnafi,malah saya sokong.point double standard saya tu ditujukan kepada Neutral in Politics sbb hujah beliau -sebagai manusia kita perlu menghormati perasaan insan lain- boleh je beri pendapat secara terbuka,xpernah saya kata salah. Tetapi di dalam memberikan pendapat adakah kita menghormati perasaan org lain? itu point yg saya cuba sampaikan,pendapat saya kepada hujah dia kat atas tu.Sekiranya jawapan anda -Tidak,kita tidak perlu menghormati perasaan org lain di dalam memberikan pendapat kerana kebebasan bersuara itu hak setiap manusia- Sekiranya ini jawapan anda,maka kesimpulannya kita mempunyai pemikiran dan pemahaman yg berbeza,itu sahaja.

      Padam
    7. adik bawani seorg student dr jurusan law.. mmg lantang bersuara.. hehehe

      Padam
    8. Kita semua manusia biasa.terima kasih.

      Padam
    9. Both of them yg bertanya dan yg menjawab adalah tidak professional dan tidak sepatutnya begitu. Xperlu la nak ckp pasai kebebasan bersuara dan sebagainya sbb ms bhavani dah diberi peluang utk bertanya soalan dan ms sharifah bila soalan yg ditanya terkeluar dr perbahasan boleh memberhentikan soalan cuma caranya mmg agak keterlaluan. Kalau kita pernah jd mahasiswa maka kita akan tahu ini fenomena biasa. Cuma ramai sgt skrg yg memberi pendpt bukan berlandaskan perbuatan tersebut tetapi melihat dr isu politik.
      What happened in the hall shall not be a major issue pun tapi apabila yg bertanya bertanyakan isu yg menjd perjuangan parti politik dan yg menjwb tidak professional maka inilah jdnya....

      Padam
  12. Satu forum yang tidak dijalankan dengan profesyional dan memalukan.
    Sharifah kelihatan angkuh sekali dan berpandangan sempit. Forum untuk pelajar universiti mesti ada ruang untuk pemberian hujah dan pendapat. Sebab sikap macam inilah, lepasan U menjadi non creative dan non employable di Malaysia

    BalasPadam
  13. I find it funny that it's a seminar on "Are graduates and politics aligned"/ “Seiringkah mahasiswa dan politik?” and he says "disahkan bahawa tiada timbulnya isu politik"? Then what was the seminar actually about? Animals

    BalasPadam
  14. mana link fb dia?bak sini.

    BalasPadam
  15. Tajuk "Seiringkah Mahasiswa Berpolitik".. tapi tak boleh berbicara politik... apakah bangang penasihat program ni... Sesi Q%A dibuat dahulu... lagi lemah mahasiswa skrng ni.. jadi pak angguk..

    BalasPadam
  16. tu la pasal,panggil NGO chil n women but tajuk ada la pulak politik,ape ke jadahnye ni? bila dah jadi mcm ni kan org dah bertikam lidah sana sini.

    BalasPadam
  17. Babi betui program tu...mari salahkan babi...

    BalasPadam
  18. Sharifah mmg bodoh!!!!
    Mcm sial jer!!!!
    Put a dick in her mouth 2 shut her up!
    Fucking whore bitch!

    BalasPadam
    Balasan
    1. y not put da dick n fanny in2 ur mouth..wonder hw u'll feel.....

      Padam
    2. x sangka masih ada yg sokong sharifah tu..

      Padam
    3. ni melayu kafir ka melayu islam?? ckp tu bg elok. dok mencarut sana sini. jgn menjatuhkan martabat agama islam. islam xajar mcm tu.

      Padam
  19. Tenang2 wahai keyboard warrior sekalian mmg cara Syarifah tangani Bawani tu mmg agak kasar... tetapi masa sesi soal jawab kenapa si bawani ni tak mau bersesi jawab dgn panel yang ada... dah nak abis baru nak muncul nak tau lebih lanjut http://daengselili.blogspot.com/2013/01/sharifah-zohra-mohon-maaf.html

    BalasPadam
  20. I think Bawani was being professional by walking away, she did defuse the situation - otherwise it would have gone on and on and on - the big C Zohran wouldnt have stopped. She would have gone on about animals and zoo's. I am a muslim, you either are a muslim woman or you are just nothing.

    BalasPadam
    Balasan
    1. don bring da religion here...it has got nothing 2 do wz it...

      Padam
    2. I am sorry - Ms Zohran - did say she is a Muslim and that she doing her best to be a Muslim.

      Padam
    3. 2 b a gud commentator...u hv 2 listen 2 both party n u must think wisely y such thing happened..was there any provocation, which could b done on purpose...cam org tua2 cakap baling batu sembunyi tangan.....

      n were u there during da program...

      Padam
    4. When you have YouTube, you dont have to be there.

      Padam
    5. seing is believing ...seblm msk you tube..byk bende yg blh d editkan.....

      Padam
    6. Agreed,even i was wondering why just the final part,where r the other parts of the video? Though the listenX100 lady was unbelievably rude,we still need to look n understand the whole situation prior to the listenX100 mishap

      Padam
  21. Kenapa Syahmi zakari..ui nak cover line ke? Tlg lah..u kan dah lihat dgn jelas jgn ludah muka sendiri. Tidak nak libatkan ttg politik? Tajuk besar tersebut pun sudah namanya SEIRINGKAH MAHASISWA DENGAN POLITIK. Adui kenapa pula tetiba u buka statment tak de unsur2 politik. Takkan nak pelajar tersebut berkumpul nak dgn unsur2 animal's problem? Kalau i b ur student. sy malu dpt penasihat seperti awak. Tak sedar pulak tu dah lakukan kesilapan. Len hari..tak perlu betulkan kenyataan lagi kalau benda dah terjadi. Biarkan shja isu tersebut dan hanya perlu meminta maaf dan no comment. Tapi u kurang bijak.. nak lari dari benda tersebut u jawab juga. Adoiiiii... Apalah... Sharifah tu plak sorg wanita yg ego dgn bangga dgn o level yg dimilikinya. mahu mengajar org ttg respect, tetap idiri sndiri dia tak tahu nak respect. Dia tahu ke cara nak berkerja? Dia tahu ke mcm mna nak kendalikan para pelajar? Jika tak dpt nak jwap persoalan tersebut anda boleh shja berkata.. dgn lembut bahawa isu tersebut tidak kena mengena dgn anda tetapi pihak kerajaan. Bukan trus nak menempelak lalu menempik dada trus mengeluarkan ttg o level yg dimilikinya. Org tak peduli smpai mna pembelajaaran u lah..skg ni duni bukn lihat level pembelajaran u, tetapi level pemikiran u, pengalaman u bekerja. Aduiiii... byk kota binatang yg dia pelihara kat rumah sehingga melalut ke arah binatang. nasib baik ta ktimbul isu daging babi.. hahahah\

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku sokong. Rakyat MALAYSIA marah cara sharifah kawal keadaan itu. kalau Bavani tinggi suara...bukan cakap "LISTEN"..tapi cakap "..kawal tone suara..tolong respek.."mudah aja. Mesti Bavani terus slow suara dia. TAPIIIIIIIIIIIII...cuba tengok budaya org KERAJAAN berdebat dalam PERLIMEN...lagi TERUKKKKKKKK...

      Padam
    2. Politik di sini bukan bermaksud politik kepartian.. Maksud politik lebih luas daripada itu..harap maklum

      Padam
    3. Tolong jelaskan politik and lebih luas itu...

      Padam
  22. very funny....saya baca semua2 komen diatas dan lol...being a student n try 2 discuss bout politics...well...x da masaalah nya...but...none of d above gv a very poor comments...kebanyakan nya yg komen tidak membina dan terlalu beremosi n neva do any research (bout da person involved)n they claimed themselves as a university students...kalau camni cara nya punah sudah harapan rakyat terhadap pelajar yg tdk berwibawa seperti yg d harapkan.........2 me best 2 do n my advise 2 u all....g lah belajar...dptkan pengalaman sebanyak mungkin

    BalasPadam
  23. Tak usahlah nak spin lagi. Berkata tidak benar adalah ciri-ciri munafik. Ingatlah Allah sikit. Dah sah2 tajuk kat atas pentas tu "Seiringkah Mahasiswa Dan Politik"

    http://imageshack.us/photo/my-images/210/seiringkahmahasiswadanp.jpg/

    BalasPadam
  24. The whole bloody SWI1M sounds like a big BROTHEL, an attempt for fame - Sharifah a rounding up off young Uni students turning them in to sex slaves for all the Govt Big Shots and MInister. She just want to be a BIg Mamasan.

    BalasPadam
  25. Tanpa nama 15 januari 12.54ptg, in the first place, you pun eja tak pandai, nak cakap orang lain tak pandai dan tak buat research, ya?

    By the way, most CRAPPEST SPEAKER if you ask ke. DUA KALI speaker atas pentas minta kebenaran untuk interject, dua-dua kali ditolak. Amboi, BESAR sangat minah tu? Asking people to listen when she speaks, but when other people wanted to speak, she denied them.

    #abahkau

    RKM

    BalasPadam
    Balasan
    1. luks like u r not use 2 dis kind of english n luks like u hv a lot 2 learn...wonder wat kind of spelling u r using when u send sms......^_^

      Padam
    2. jawab la soalon orang..cakap pasal sms pulak... sebiji sharifah...orang cakap isu semasa, dia cakap pasal haiwan-haiwan

      Padam
  26. http://networkedblogs.com/H6Rbx...

    ms bawani..dah jd org kuat Parti Sosialis Malaysia rupa nya...

    BalasPadam
  27. so what? if sharifah thinks she has the right to speak, the right to be respected, the same goes with miss bawani.. poor sharifah.. she as a president should show some maturity and tolerance in handling the situation but she failed.. in fact, she disrespect bawani by pulling away the microphone, giving a solution to her answers as LISTEN, LISTEN, LISTEN and comparing men with animals.. what do the animals have to do with men? poor the animals..

    BalasPadam
    Balasan
    1. zohra tidak compare bawani dgn animal, ciba u tgk dan dgr vidoe parogram tu...zohra hanya memberi contoh...x kan u dalam dewan tu u x faham...malah zohra mendapat tepukan gemurah dan sokongan dr pelajar..

      Padam
    2. Tetapi Zarifah ada halau dia dari u and Malaysia. Juga lekehkan tahap pendidikannya. Juga memalukannya dan lain-lain juga yang lebih byk dari point baik yang ko cuba nak ketengahkan...

      Padam
  28. mane sharifah yang suke makan taik anjing tue??? pundek betol..cakap pasal respect walhal die tue x respect langsung...sharifah ko pi la makan taik entah asal usul dari mane cakap bukan2...listen listen listen listen listen listen listen listen listen listen...come smell my dick n listen listen listen listen listen listen listen listen..

    BalasPadam
    Balasan
    1. dr cakapan u ...saya rasa u bukan orang melayu kan...mesti orang india ni...

      Padam
    2. Melayu atau India tiada kena mengena dengan hal ini...budak kecik lagi ke..tuduh menuduh

      Padam
    3. racist betul label org melalui percakapan =.=

      Padam
  29. i've just watched da video of da program...Zohra is doing da rite thing in xplaining n Bawani also doing da rite thing of questioning...n i guess somebody is taking advantage of dis situation in exegerating da issue...as Zohra has answered very well....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Indeed! agreed with u!

      Padam
    2. What is right about humiliating a student who was just giving her opinions? She's thinking the best for the country and giving ideas to be considered for improvements.

      Padam
    3. Answering unfinish question? Animal qua~ qua~ very well answered? Pathetic!

      Padam
  30. haha dgr ikrar pun dh tau ada unsur politik. dan apa yang bawani tanya tu xdak masalah. jwb je la. ke xdak jawapan y bernas nak bagi. bg jawapan bodo. dah la mencelah. tu ke sifat sorg lecturer. mmg layak kena troll.

    BalasPadam
  31. sbelum kenal jgn main tuduh je...nama 2 ada je akaun fb sedap2 kata org moron..ko 2 la moron....bodoh... satu g sharifah 2 bukan lecturer...main sedap tembak je korg....pkir la sama..ada otak..main cakap je...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ni mesti syahmi kan??? hua2~ len mcm je back up??

      Padam
  32. X timbul isu politik tp duk balun ambiga sbgai pncetus anarki ngn bersih tu kejadahnye...da trlmbt da syahmi...the bottom the way the jebon gurl opps jabeen handle the question was totally immature n definately didnt reflect well her self proclaimed of how high her education level is...now that is a sheer arrogant...now the jebon got what she deserves...the big time most hated women in mlaysia besides rosmah mnsur

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau dgr balik, yg dok timbul soal bersih tu sapa?

      Padam
    2. Orang yang baca ikrar tu... : )

      Padam
  33. memang la si bawani 2 masuk lmbt..kot sblm 2 dia serba salah nak tanya ke tak, nak tanya ke tak. dh nak abes program baru dia berani sikit nak tanya.

    BalasPadam
  34. cett!! x de unsur politik konon, tp name program tu ade kaitan ngan politik... besela tu, bile ade 1 isu yg panas, ramai je yg nk tumpang nama, skarang ni rmai yg nk glemer segera, siap x kisah org print screen status, bile org hentam ko mula la update status mintak-simpati-makan-kaki bagai kt fb, difitnah la ape bagai.. heh~ kalu aku jdik ang syahmi, siyes aku deactive akaun fb aku.. booooooooo~!!!!!!

    BalasPadam
  35. kepada yg salah faham...
    MAKCIK SHARIPAH tu bukan lecterur or staff di situ..
    org luar yg 'terlebih cerdik pandai'....

    BalasPadam
  36. Tajuk forum pon dah politik...ape ke bodoh nye mpp ni..hahahhahahaa... Listen lembu lembu sekalian... Asisten lembu bermasalah sdg membackup...

    BalasPadam
  37. student2 sekalian pegi blaja pandai2 dulu...then bila dh pandai n berjaya bru ckap sal politik eh..hal politik bia org politik yg bincang nk buat camne..blaja rajin2 tunaikn hajat mak ayah then bile rase diri dh stabil n when u speak people will listen to you...that time nk ckp ape2 pon ckp laa..sbb org akan see you as a knowledgable person..

    BalasPadam
    Balasan
    1. lawak la hang, student2 tu bukan nk ckp psl politik pun kalau bukan SW1M tu g buat forum pasal politik kat student2 tu. zzz

      Padam
  38. org yg x de kt sana x tau situasi sbnr..just tgk you tube n trus sembur je..sy bkn uum student tp from other u yg ada kt tmpt kjadian

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dan menyokong tindakan Sharifah? Tidak perlu lihat kesemuanya kalau terang-terang perangai dia macam tu... kalau tengok dari mula Sharifah tu baca doa kah? Ajak student berhenti sekejap solat kah yang nak nampak dia baik balik? Give your reason : )

      Padam
  39. Are you trying to cover what seems to be a pathetic attempt of your incompetence? Please take responsibility. She is your student too. She is rakyat Malaysia, a tax-paying citizen with every right as every other Malaysian citizen. She is not 'lesser' for her race or ethnicity. To deem so shows poor character on your part.

    BalasPadam

  40. Semua orang sibuk dengan politik dunia.....politik yang Tuhan dah tetapkan langgar macam tu jee....

    Ko orang nie sibuk sangat pasal politik nie kenapa????....sapa yang jadi pemimpin zaman sekarang nie...kalau tak kayakan diri sendiri..sedara mara tak sah....

    Tapi pemimpin yang betul2 nak memimpin memang susah nak dapat....

    Beruntunglah wahai sahabat....Malaysia masih aman lagi....

    UNDI PAHALA DARI UNDI DOSA...Tuhan dah tetapkan dah....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nabi menggalakkan berpolitik. Dunia dan akhirat kena seimbang... Jangan sampai abaikan soal dunia. Alhamdulillah Malaysia masih aman. Moga kekal aman dengan politik yang sihat...

      Padam
  41. Moderator no skill. There are more than one way to tackle but had to resort to "listen x 11" and "cat, dog, fish, shark" response. As an Organizer for a University event, you should pick speaker with good caliber and non-partisan.

    Since you are in contact with SW1M (not swim), I suggest you provide these solutions to Ms Sharifah for the future:

    1. Madam, this is a Forum on Family Issues. Your questions should be directed at a different forum. We respect your courage to speak up, but we will not be addressing your questions as it is not appropriate.

    2. Madam, I support your enthusiasm in such ideals. I, as a product of Malaysian tertiary education am in full support of your motive. However, at this juncture, we, SW1M is in no position to address such issue. Perhaps, you will want to take this up on a different Forum.

    There are many more tactful ways to display that one is an educated person. Walking up to the student, boasting how one knows the word "respect" by telling the other person that he/she has lower education standard and then labeling him/her as the "least educated" in the hall, and then go on ranting about cats, dogs, cows and sharks is definitely not the correct way. Sharifah would have done much better by not speaking. She just KO'd herself.

    BalasPadam
  42. NGO la konon. Dia punya Ikrar pun dah berbau 'cium bontot'. Dasar student macaiii!!

    BalasPadam
  43. Assalamualaikum..first and foremost, this is ridiculous,shameful, how come a speaker being so rude!if she said that Bawani is rude, she is more than that, the act is very nor professional, she suppose to be ready to this kind of question since the tittle itself is politic, what else do you aspect, Bawani was emotional while asking the question, and either everyone realize or not, we actually dont really know the volume of our voice when speaking on mic, by the way, as Zohra said that we cannot compare malaysia with other country, so do we cannot compare human to animal as she did a lot, human do not need education at least not a level.She is not suppose to address the question in that attitude, she answer with arrogance and it is actually not answering at all!It piss me off, she suppose to show respect to the Bawani.At least let her finish her question, "respect the adult?" really out of situation, by the way, how much different your age?. Zohra is not even give others opportunity to speak, she take away the mic, "listen 11x", and practically chasing Bawani to her sit like an animal that she looooovvveeed so much. Its not that i agree with Bawani, its just that it is the way to treat people. There are a lot more professional way of addresing the question, Zohra does not need to be that sarcastic, the way she act does not represent an educated person at al, or maybe A level does not teach attitude!we are suppose to create healthy discussion with to much additive name emotion!

    BalasPadam
  44. Bawani- cara bercakap- menjerit jerit. Biadab. Cakap menjela-jela. Memang harus diberhentikan bila melebihi had waktu bertanya.

    BalasPadam