Rabu, 9 November 2011

Panas !!! Gay dan Lesbian mahu Merdeka? Apa kejadahnya ini..

Assalammualaikum readers,



Makin lama makin menjadi puak2 kafir laknatullah ni yerk! yang terbaru setelah BERSIH 2.0 gagal, timbul pulak SEKSUALITI MERDEKA version 2011..! jadah apakah ini wahai umat manusia..? Tak tahu? ok, mari saya terangkan.!

Apakah Itu " SEKSUALITI MERDEKA " ?


Seksualiti Merdeka 2011 dengan slogan "Queer Without Feer" dianjurkan oleh Majlis Peguam Malaysia mulai 1-13 November 2011 di Galeri Annexe, Kuala Lumpur. Ia merupakan acara tahunan sejak 2008, dijayakan oleh artis, aktivis dan pertubuhan bukan kerajaan. Antara acaranya ialah forum, bengkel, pelancaran buku, pameran seni dan persembahan.
Presiden Majlis Peguam, Lim Chee Wee mahu Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib bin Abdul Razak menunaikan janjinya ketika berada di Australia. Najib berkata dalam akhbar Sydney Morning Herald pada 27 Oktober 2011 tentang Malaysia adalah negara demokrasi yang progresif dan bukannya penindas pelarian dan pencari suaka dan sepatutnya juga melindungi minoriti seksualiti.Mereka menuntut pengiktirafan kerajaan dan masyarakat Malaysia kepada golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT), bukan sahaja mengakibatkan diskriminasi bentuk baru atas nama hak asasi manusia.
Pada 4 November, polis telah mengharamkan program ini kerana mempromosikan seks bebas, berkuatkuasa serta-merta berikutan bantahan meluas pelbagai pihak.

BANTAHAN :

Banyak pihak dari NGO Islam membantah penganjuran fiesta ini. Pada 2 Nov 2011, setiausaha Gabungan Pertubuhan-Pertubuhan Islam Bukan Kerajaan (ACCIN), Dr Mohd Roslan Mohd Nor membuat laporan polis di di Balai Polis Pantai, Kuala Lumpur. Tindakan penganjur, penaja dan penyokong hendak menjayakan "agenda gerakan homoseksual" di Malaysia sejak 2008 sebagai biadap.ACCIN dianggotai 17 NGO Islam termasuk Persatuan Ulama Malaysia (PUM), Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM), Jamaah Islah Malaysia (JIM), Al-Hidayah,Darul Fitrah, MACMA, IIS, MUAFAKAT, ISMA, AL-Hunafa, IMAN, Jam'iyah, Darusshifa, WAMY, GEPIMA dan PERKIM. Jabatan Agama Islam Negeri, Jabatan Mufti dan Majlis Fatwa Kebangsaan diminta menyatakan pendirian tegas membantah LGBT.
LGBT sengaja mencerca syariah, perundangan Malaysia, asas moral dan kesucian semua agama, serta boleh mengancam ketenteraman dan kemanan negara. Mereka mencabar kedudukan Islam di dalam Perlembagaan Persekutuan. Apabila Islam sebagai agama persekutuan, ia melibatkan Yang di-Pertuan Agong. Artikel 25 Deklarasi Kaherah Mengenai Hak Asasi Manusia dalam Islam. Artikel tersebut—yang dipersetujui oleh semua negara Islam—menyatakan setiap polisi yang hendak dijalankan mestilah tidak bercanggah dengan prinsip Syariah.
Pada 2 November 2011, Irwan Fahmi Ideris dari sayap pemuda Wira, Perkasa mahu Ketua Polis Negara menghentikan acara tersebut.Mereka mendesak Tan Sri Ismail Omar bertindak terhadap Datuk Ambiga Sreenevasan selaku Presiden Majlis Peguam yang akan melancarkan program tersebut.
Pada 29 Oktober 2011, Setiausaha Agung Mapim, cikgu Mohd Azmi Abdul Hamid menggesa Persatuan Kesedaran Komuniti tidak membincangkan LGBT di khalayak ramai. Kertas kerja bertajuk "Cedaw in Defending the Human Rights of Lesbians, Bisexual Women and Transgenders in Malaysia" akan dibentangkan Angela Kuga Thas manakala "A Cedaw Approach to Family Law in Advancing Equality and Non Discrimination" oleh Lalitha Menon. Konvensyen Penghapusan Semua Bentuk Diskriminasi Terhadap Wanita (Cedaw) yang telah diratifikasikan/diterima pakai oleh Malaysia pada 1995. Sejak 1995 Malaysia telah bersetuju tentang isu keganasan dihadapi wanita dalam bidang tenaga kerja, pelarian wanita dan bukan warganegara, orientasi seksual dan identiti jantina dan undang-undang keluarga di Malaysia.
Kelompok sekular Barat dan golongan liberal menjadi hamba kepada agenda asing dan ingin menjadikan masyarakat di negara seperti Malaysia sama dengan budaya hidup Barat. Mohd Azmi Abdul Hamid merupakan Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (Mapim), Pengerusi Teras Pengupayaan Melayu (Teras) dan pengerusi bersama Perhimpunan Sejuta Umat (Himpun). Naib Pengerusi Suhakam, Prof Khaw Lake Tee menjemput Mapim turut serta dalam diskusi meja bulat itu. Pengarah Eksekutif Empower Maria Chin Abdullah kecewa dengan Azmi dan menyifatkan beliau sebagai tidak matang, tidak rasional dan tidak toleransi.

Mungkin readers boleh berfikir secara matang niat sebenar PENGERUSI SEKSUALITI MERDEKA 2011 ini. Ingin saya bertanya, Untuk apakah kita mengadakan Pembebasan terhadap aktiviti LGBT ini..? untuk menunjukkan kita sebuah negara demokrasi..? biar saya terangkan sekiranya ini yang sedang anda mainkan untuk menjawab dan menyokong SM2011 ..

KUALA LUMPUR, 2 Nov — Majlis Peguam menggesa pihak berkuasa berhenti daripada mengambil tindakan pendakwaan ke atas golongan minoriti seksual jika mahu Malaysia dihormati sebagai sebuah negara demokratik, kata Presidennya Lim Chee Wee.
Sehubungan itu Majlis Peguam juga mahu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengotakan kata-kata beliau berada di Australia baru-baru ini bahawa Malaysia merupakan negara demokrasi yang progresif dan bukannya penindas kumpulan pelarian dan pencari suaka dalam membela nasib kumpulan minoriti seksualiti.
Di sebalik kontroversi terbaru berkaitan dengan penganjuran program tahunan Seksualiti Merdeka, Lim (gambar) berkata, Majlis Peguam sekali lagi bangga dalam menganjurkan usaha itu dengan bertemakan “Queer Without Fear”.
“Kami menganggap komuniti lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) sebagai golonagn yang berhadapan dengan tindakan pendakwaan atas asas orientasi seksual dan identiti jantina,” kata Lim dalam satu kenyataan hari ini.
Kata beliau, tidak dapat dinafikan bahawa ada pihak-pihak yang tidak bersetuju dengan orientasi seksual dan identiti gender anggota komuniti LGBT.
“Tetapi minoriti seksual ini, malah komuniti-komuniti minoriti yang lain perlu dilindungi,” kata beliau sambil menambah, kebebasan individu tidak bermakna jika mereka didampingi secara selektif ataupun bagi mereka yang bersetuju dengan pandangan majoriti.
Sehubungan itu Lim berkata Najib ada menulis dalam akhbar Sydney Morning Herald bahawa Malaysia bukan merupakan negara penindas atau negara yang ketinggalan sehingga dilihat sebagai negara mengambil tindakan pelarian dan pencari suaka.
“Majlis Peguam mahu PM Najib Razak melaksanakan pemikiran yang sama dalam menghormati komuniti LGBT di Malaysia,” kata Lim.
Tambah beliau, jika Najib dengan serius mahu meyakinkan khalayaknya di Australia dan juga di Komanwel malah di dunia pada amnya bahawa Malaysia merupakan sebuah negara progresif dan liberal, beliau seharusnya menamatkan penindasan dan pendakwaan ke atas minoriti seksual di Malaysia.
Lim berkata dalam tulisan berupa pendapatnya dalam akhbar itu, Najib juga mengatakan bahawa “kami ini masyarakat pelbagai budaya dan etnik yang mempunyai sejarah yang panjang dan bangga dengan keharmonian sosial dan mengalu-alukan kedatang orang luar.”
Bagaimanapan tegas Lim, komuniti LGBT dilayan seolah-olah “orang luar” meskipun mereka merupakan rakyat negara ini.
“Anggota LGBT di Malaysia berhadapan dengan pelbagai halangan termasuk kurangnya keselamatan peribadi ekoran tindakan pihak berkuasa sivil dan syariah, hidup dalam ketakutan akan didakwa atas perbuatan peribadi mereka,” katanya.

sumber artikel - SINI

Didalam artikel berkenaan, Majlis Peguam Negara mahu PM ( Datuk Sri Najib Tun Abd Razak ) mengotakan janji beliau semasa berucap di Australia baru-baru ini. Susulan adalah artikel berkenaan ;

Sehubungan itu Majlis Peguam juga mahu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengotakan kata-kata beliau berada di Australia baru-baru ini bahawa Malaysia merupakan negara demokrasi yang progresif dan bukannya penindas kumpulan pelarian dan pencari suaka dalam membela nasib kumpulan minoriti seksualiti.

Sila lihat main word yang saya highlight kan..

Demokrasi = apakah maksud sebenar PERDANA MENTERI kita..? adakah beliau juga menyokong SM2011 ini..?

Demokrasi ialah suatu bentuk kerajaan di mana kuasa menggubal undang-undang dan struktur kerajaan adalah ditentukan oleh rakyat. Dalam sistem demokrasi, undang-undang digubal sama ada oleh rakyat atau wakil yang dipilih oleh rakyat. Sebuah negara atau kerajaan yang mengamalkan sistem demokrasi adalah dipanggil negara atau kerajaaan yang demokratik.
Perkataan ini berasal dari Yunani δημοκρατíα dari δημος bermaksud "rakyat", ditambah pula dengan κρατειν bermaksud "memerintah", dengan kata hubung íα; yang memberi maksud "Diperintah oleh Rakyat". Terma ini kadangkala digunakan untuk mengukur sejauh mana pengaruh rakyat diatas kerajaannya. Demokrasi secara ekstrem boleh dilihat dalam sistem kerajaan seperti anarkisme dan komunisme(menurut teori Karl Marx ia merupakan peringkat terakhir pembangunan sosial dimana demokrasi adalah diamalkan secara langsung , dan tiada kerajaan yang bebas dari kehendak rakyat).

Jelas sekali maksud PM mengenai SM2011 secara demokrasi.. PM mahu rakyat kita bersuara berhabis-habisan untuk menentang SM2011 ini secara menyeluruh! mengapa saya berkata begitu? sila lihat dibawah ;

Elemen dalam demokrasi
Demokrasi moden mempunyai sifat-sifat dengan institusi-institusi berikut:

* Perlembagaan yang menghadkan kuasa dan kawalan operasi formal kerajaan, sama ada secara tulisan, secara norma atau gabungan kedua-duanya. Lazimnya Perlembagaan akan memasuki doktrin pembahagian kuasa untuk memastikan seseorang itu tidak diberi lebih dari satu kuasa.
* Pilihan raya untuk memilih pegawai-pegawai awam, yang dikelolakan secara bebas dan adil
* Rakyat diberi hak mengundi
* Kebebasan bersuara (berceramah, berhimpun dan sebagainya)
* Kebebasan akhbar dan akses kepada media lain
* Kebebasan persatuan
* Semua orang dalam masyarakat menikmati hak yang sama dari segi undang-undang. Salahsatu pra-syarat demokrasi ialah wujudnya Aturan Undang-Undang Rule of Law
* Rakyat yang berpendidikan dan berpengetahuan tentang hak asasi manusia dan tanggungjawab sivik.

Lihat point yang terakhir, " Rakyat yg berpendidikan dan berpengetahuan tentang HAK ASASI MANUSIA dan bertanggungjawab sivik.! Jelas.. dalam sistem demokrasi, bukan pemerintah yang akan mengubal kuasa dan undang-undang. Tetapi RAKYAT.! seperti yang telah jelas dan nyata, Hampir seluruh rakyat Malaysia yang waras telah pun sebulat suara MEMPROTES agenda SM2011 dengan tujuan melanggar Hak ASASI MANUSIA dan tanggungjawab sivik.! Jadi disini, LIM CHEE WEE, anda check mate! hahaha

"Patutkah kamu melakukan hubungan jenis dengan lelaki dari kalangan manusia, Dan kamu tinggalkan apa yang diciptakan oleh Tuhan kamu untuk kamu (melakukan hubungan yang halal) dari badan isteri-isteri kamu? (Kamu orang-orang yang bersalah) bahkan kamu adalah kaum yang melampaui batas (keinginan kebanyaKan haiwan)!" Mereka menjawab: "Sesungguhnya jika engkau tidak berhenti wahai Lut (daripada mencaci dan menyalahkan kami), nescaya engkau akan diusir keluar!" Nabi Lut berkata: "Sesungguhnya aku dari orang-orang yang bencikan perbuatan kamu yang keji itu".(Nabi Lut berdoa): "Wahai Tuhanku, selamatkanlah daku dan keluarga serta pengikut-pengikutku dari apa yang dilakukan oleh golongan (yang jahat) itu." Maka Kami selamatkan dia dan keluarganya serta pengikut-pengikutnya - semuanya Kecuali seorang perempuan tua tertinggal dalam golongan yang kena azab itu. Kemudian Kami hancurkan yang lain (yang menentang Nabi Lut). Dan Kami hujani mereka dengan hujan (azab yang membinasakan); maka amatlah buruknya hujan azab yang menimpa kaum yang telah diberi amaran. Sesungguhnya peristiwa yang demikian, mengandungi satu tanda (yang membuktikan kekuasaan Allah); dan dalam pada itu, kebanyakan mereka tidak juga mahu beriman. " - Asy-Syu'ara' : 165-174


p/s : ALLAH SWT telah pun berfirman wahai teman2 ku sekelian, Jgn lah kita menjadi FASIQ dengan hukum HAKAM ALLAH, bersatu lah menentang segala yang dilarang. Sesungguhnya jika kamu bersatu dengan "mereka" kamu adalah tergolong didalam orang2 yang melampaui batas..! Wallahualam bissawab..

Dipetik dari: AKU SRIKANDI MALAYSIA

0 ulasan:

Catat Ulasan